fredag 14 december 2012

Dagens kost

Fredagar börjar bli lite av den dagen i veckan jag släpper rejält på tyglarna och mina träningsdagar ger mig minst sagt en ganska trevlig kcalbudget att leka med. 

Var nog tur jag hade två kompisar hemma hos mig för mat, fika, godis och film för annars hade jag ätit upp allt själv!

*edit: en bild trillade visst bort*











  • Pre-workoutmeal: 5 chokladpraliner, 1L yoghurt med saffran & kanel.
  • Före & efter träning: 3 pepparkakor, 30g malto + 600mg koffein & 2 pepparkakor, en näve russin och mandlar + 10g bcaa.
  • Post-workoutmeal 1: Klyftpotatis, baconlindad kycklingfile, chilibea (eriks) & sallad. Backade en gång på samtliga ingredienser och blev även ggr nr 2 för potatisen, sallad och såsen. 
  • Post-workoutmeal 2: 5-6 saffransbullar.
  • Post-workoutmeal 3: 4-5 portioner mannagrynsgröt med jordgubbar & ett par godisbitar.

Kommentar:
Skönt att man umgås med vänner som inte kör periodisk fasta så 1,5-2 kg potatis, 1kg kycklingfile, 1 paket bacon och 1 burk eriks chilibea räckte faktiskt precis till oss även om jag nu nästan åt upp alla potatis själv! :P

Samma sak gällde bulltallriken, så idag har jag inte direkt lidit av energibrist. Tänker dock inte räkna fram någon exakt siffra men fettet sprang iväg för 100g sås = dagsbehovet av fett!


Efter att jag diskat bort vår boysnight så såg mina underarmar ut så här i "viloläge", alltså kl 22.40 ungefär 7 timmar efter gympasset = kolhydrattryck av sällan skådat slag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar