söndag 21 oktober 2012

Dagens kost / Söndagsmiddag

Fastebrytaren idag gjordes i mitt kök...


  • Omelett på 4 ägg med en keso- & tonfiskröra och gröna bönor, leangains-approved för vilodag! Är för mig en gåta varför jag aldrig gjort detta innan, för detta ska göras om nästa vilodag om det inte blir en frittata då!


  • Söndagsmiddag: "bonusmors" rådjursgryta med enbär, ris & sallad i örtvinegrette. Detta var helt galet gott, trots att jag tycker enbär smakar lite beskt så backades både en och två gånger. Fika blev vetelängd, bragokakor och mandeltårta och jag kan inte längre säga att jag höll mig inom ramarna för leangains! Kommer dock aldrig tacka nej till mat, inte mindre mandeltårta som är helt stört mumsigt (åt en 1/4 tårta!) och fanns plats i kcalbudgeten, jag deffar ju inte för decembercupen som tur är ;)


  • Väl hemma så behövdes det något trevlig till soffhänger och med 1 paket lättglass, 1 burk kvarg och lite magiska moves med bär, proteinpulver och en blender + diverse gottis till topping så fick jag en rätt trevlig skål!

Vad slutar notan på? Vilda spekulationer, men ...

Totalt:
2900 kcal
260g protein
190g kolhydrater
110g fett

Kommentar:
Sound reasinable åtminstone, felmarginal är väl +-100 kcal för vet inte om grytan var gjort på ren vispgrädde eller ej (när mat är så här god är den sällan fettsnål, hehe)

Kylen är nu fylld med nästa veckas mat, så efter en ännu en härlig "ätarhelg" så ska jag nog överleva med lite mer normal mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar