söndag 28 oktober 2012

Söndagsmiddag, dagens kost m.m.


"Brunch" blev, ja... ska vi kalla det mexikansk omelett? Gott blev det hur som helst!



Innan det bar av mot söndagsmiddagen så lämnade jag så klart mitt kök i skicket jag vill hitta det sen när jag kom(mer) hem med paltkoma ;)


Sällan jag följer ett recept slaviskt, vilket även blev fallet idag när det vankades viltfärsiffar ala Per Moberg med bland annat cognac i. Men kan säga som så att "min" version är det godaste jag och övriga som fick chansen att äta någonsin smakat? Hjortfärsen med cognac-karaktär och syrrans gudomliga "gräddsås" till och jag åt tills jag blev mätt sen tog jag 1-2 biffar till!

Blev även ett par skapliga efterätter som synes i form av kesoblandning, 2hg naturgodis och ett par små bitar kladdkaka...


Innan det bar av hemåt till min soffa för att avsluta kvällen med grönt te, film & kvargmix!

Blev alltså en tvådagars ätardag (ätardag = ej kcalunderskott enligt plan) om man ser till kcalintaget, men knappast något alarmerande så lär nog få en rättvis median/snittvikt senaste 7 dagarna när det imorrn är avstämning på vågen. 

Börjar för övrigt bli sista rycket på denna deff innan det blir ny utvärdering, för hade satt som ett delmål att köra deffen i 100 dagar och vecka 12 är idag avklarad!

2 kommentarer:

  1. mmm så många bilder som gjorde en hungrig å sugen här borta =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, vilken fin komplimang... tusen tack =D

      Radera