söndag 21 oktober 2012

MMA-gala i Nyköping

Igår så hade min käre far fixat så jag kunde få komma in gratis på detta event, vilket jag så klart inte kunde undvika att utnyttja trots att jag inte är så jätteintresserad av själva tävlandet!


Konstaterade rätt snart att trots att dom flesta tillhörde lättviktsklassen (?) så slår och sparkar dom galet hårt och jag skulle inte ens om jag fick betalt göra en round med nån från minus 70kg-klassen!

Tröttnade dock rätt snart, så gjorde en lite rundtur...

Gratis kroppsmätning hos Herbalife

Ja här blev första stoppet, mest av nyfikenhet!

Som verktyg hade dom endast en helt vanlig tanitavåg (som först och främst mäter på underkroppen), vilket alltså egentligen är lika med noll säkerhet... men gratis är gott?


Resultatet var som jag trodde, rätt så snarlikt vad jag hade förväntat mig. Använder jag dessa siffror på morgonvikten jag hade och min förra "säkrare" kroppsmätning från gymmet så blir siffran 15,7% till strax under 14%. Kan hur som helst konstatera att jag tappat i BF sen förra mätningen som gjordes 6/9, sen vore det ju kul om muskelvikten (+0,3 kg) stämde, men det ska jag inte spekulera mer i ;)

Kvinnan som stod i detta bås var ju såklart intresserad av att sälja sina produkter och ville bland annat att jag skulle köpa hennes "resorb" då min vatten% var för låg, sen var jag tydligten i riskzonen på bukfett-skalan! Sen skulle jag tydligen äta mycket protein, så högt som 120g/dygn så jag byggde upp min muskelmassa vid min eventuella viktnedgång...

Jag gick där ifrån med ett leende på läpparna :-D

Vägde för övrigt 2,1 kg mer mitt på dagen mot morgonvikten, vilket än en gång påvisar varför man ska väga sig under samma förhållanden i den mån man kan om man ska kunna följa sin vikttrend!

Kosttillskott

Denna hörna var rent ut sagt ett skämt. För hur seriöst är det när försäljaren står och dricker öl?

Hade aldrig sett märket han sålde innan så började läsa på en burk, som visade sig vara en blandning av kreatin och snabba kolhydrater. När jag frågade vad produkten var till så drog han någon inläst replik som han verkligen inte hade en aning om själv vad det var han sa.

Förklarade då för honom att trots halva priset på denna 2kg burk låg ungefär 100 kr över priset på att köpa kreatin och maltodextrin separat, vilket han inte riktigt kunde förstå. Han frågade då mig om vad jag trodde om denna produkt...


... och med tanke på produktnamnet så antog jag direkt att det var en PWO, vilket var ett ord han aldrig hade hört talas om. När jag förklarade att det brukar vara grymgrossisternas namn på produkten man tar strax innan gympasset för ökad pump/fokus/ork osv så såg han ut som en fågelholk!

Läste lite snabbt på innehållet och japp, det var en PWO. När jag gav han en 101 på vad några av dom viktigaste ämnen i denna typ av produkt var så blev han så imponerad att han gav mig denna burk helt gratis om jag lovade att ringa honom med en recension! Bör kanske tilläggas att han hade prutat ner burken från 400kr till 100kr och hans erbjudande kom när jag snällt förklarade att jag INTE var intresserad av att köpa hans produkt för mer än en symbolisk summa!

Värt att notera är att han inte ens visste att man kunde köpa koffeintabletter på Apoteket/grymgrossisterna utan trodde jag framställde rent koffein själv! Hur jävla full var han egentligen?

Så, detta besök kostade mig gratis och jag kom hem med en kroppsmätning och en PWO helt gratis = me is happy!

Kunskap är makt!

4 kommentarer:

  1. Det är i såna här lägen man på något vis hoppas att du har 100 000+ läsare/dag som kunde avnjuta denna SÅGNING av en produkt och ett företag. Älskar din ärlighet faktiskt men vill även höja ett varningens finger för det du just gjorde: såga produkter kan kanske komma tillbaka till dig i form av negativ publicitet. Dock ska du ha massive cred för det du just gjorde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte faktiskt noga och länge på hur jag skulle göra med detta inlägg, för kände att det behövde komma.

      Hurvida jag brännt ev chanser att få sponsring från en gymgrossist eller ej kan jag bara spekulera i.

      Men min tanke med denna blogg är att vara just ärlig och har en LITEN förhoppning att jag med denna typ av inlägg får folk att vara källkritiska och tänka själva istället för att blint lita på vad allt och alla säger!

      Tack, värmer gott i höstrusken att höra! :)

      Radera
  2. Som jag sa till Karoline idag: Sågningar behövs, för alla vet inte så mycket om vad de faktiskt köper. Bra skrivet tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att inlägget var uppskattat, för då har mitt "hemliga" budskap kommit fram till åtminstone två här ;)

      Detta områden är rent ut sagt en djungel och är ju synd att folk blir lurade mer än nödvändigt. Men många köper saker främst pga namnet, så dom har helt klart lyckats med sin marknadsföring... för ibland kan vissa saker rent ut sagt vara verkningslöst eller åtminstone finnas till 1/10 av priset i vilken affär som helst!

      Radera