fredag 12 oktober 2012

Dagens kost

Idag valde jag att inte ät nån mat före träningen, då jag helt enkelt diggar stuket "ät hur mycket du vill" på kvällen utan att behöva bry sig om exakt vad man stoppar i sig så länge det är "lowfat" och HIGHcarb ala leangains!

Hur gör man då?

Middagen blev en tacogratäng gjord på carbzonepasta, alltså väldigt låg kolhydratinnehåll...


 vilket gav mig spelrum för en rätt så trevlig "dessert"!?


Det ni kanske blir nyfikna över som är vad jag skulle kalla i det närmaste "junkbowl" man kan komma när man deffar innhåller följande: hemmavevad risgrynsgröt + rågflingegröt + kakao (alltså den bruna smeten botten), 2 hackade äpplen, "proteinfluff" med extra protein i form av äggvita, cheerios (och ja, de ser ut som jordnötsringar i miniformat), onödigt mycket honung och lite torkade tranbär och en rejäl dos sötningsmedel!

Blev även strax under 2hg lösgodis och en proteinbar.

EDIT: Samtliga godissorter blev mina favorit bland dom där glukossirap är som första ingrediens = perfekt postworkoutsnack!

Summan av denna kardemumma har jag inte vågat räkna på, men snabbt räknat är det närmare 400-450g kolhydrater så bara där är har vi nästan 2000 kcal, sen kanske totalt 160g protein och <50g fett?

Slutnotan bör alltså landa omkring 3000 kcal totalt och jag spräckte INTE kcalbudgeten, även om jag nu kanske räknat väldigt slarvigt i huvudet!

Måste älska periodisk fasta kombinerat med leangains?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar