tisdag 2 oktober 2012

Milstolpe



"Vid en årlig hälsokontroll på mellanstadiet (alltså års 4-6) fick jag beskedet att min viktkurva inte stämde överens med min ålder och längd och skulle mest troligt väga över 100kg innan års 6 var slut om jag inte ändrade på min kost"

Kost? Vad i hela friden var det tänkte jag, vi åt väl bra hemma? Skakade av mig detta likt vatten på en gås och fortsatte följa min utstakade väg där sista milstenen uppenbarligen passerades den 28 mars 2009...

Varför skriver jag då detta idag?


Idag, ungefär 15 år senare är jag tillbaka till denna milsten. Jag har nämligen lyckats väga in på min absolut lägsta vikt någonsin sedan denna skoltid, för detta är mest troligt senast jag vägde under 85 kg!?


Med andra ord, jag skriver historia idag i min egna historiebok och motivationen har nog aldrig varit bättre än idag!

4 kommentarer:

  1. En underbar känsla, vet exakt hur du känner, 100 pannor som 7 åring så rullar livet fram.

    Bra kämpat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Indeed, svårt att beskriva utan måste upplevas (vilket iofs både är bra & anus) och ja.. du vet mycket väl vad jag pratar om!

      Tack, snart hoppar jag på ditt race... alltså att leangaina upp lite massa, för snart har jag en tillräckligt bra grundfysik för det :)

      Radera
  2. Grymt! Så där lite har jag inte vägt sen jag gick i åttan på högstadiet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Hehe, sen är det ju frågan om man vill väga så här lite? Svaret i mitt fall är nej, men nu gör jag inte detta med vågen som riktmärke så smällar man får ta!

      Radera