måndag 22 oktober 2012

Leangains-måltider?

"Once you go Leangains, You won't go back, With meals like crack, You'll soon come back, Each month a book, And now you're hooked"
Citat hämtat från leangains.com

Nu följer jag inte detta sätt att äta slaviskt, utan har det mer som riktmärke för hur jag ska tänka när jag tex gör mina "postworkoutsmeals" (efter träning på svenska). Är du nyfiken på vad exakt leangains-folket äter kolla länkarna nedan. OBS! Risken finns att du kan bli allt från illamående till extremt sötsugen, så utfärdar en lite varning!


Hur som helst, i lördags så tänkte jag att jag lika gärna kan dokumentera en måltid så att ni läsare kan ta del av hur en enligt mig helt normal måltid ser av vad jag skulle kalla min tolkning/version på leangains!






Livsmedel:
204g Pasta okokt vikt (ca 570g kokt vikt)
169g Kalkon (rökt) eldorado
95g Lök gul röd
157g Milda Mat Extra 4%
500g Broccolimix (eldorado)
50g Ost hårdost fett 10%
165g Champinjoner konserv u lag

Totalt:
1261 kcal
84g  protein
189g kolhydrater
17g fett

Kommentar:
Ser väl inte helt oätbart ut? Ja nu kanske siffran 1270g mat skrämmer vissa. Men finns alltså inget uppenbart hinder att äta helt "vanlig" mat, det man däremot måste tänka över lite mer noggrant är fördelningen av protein, kolhydrater & fett. Är man helt ointresserad av det sistnämda så kan man helt enkelt välja att äta vad man behagar men med liknande näringstajmning och detta är vad man i grunden kallar periodisk fasta!

Värt att notera är att detta är måltid 1 av 2, pga det låga kcal-innehållet i denna måltid. Men jag väljer att inte döda magen helt och tar "efterrätten" 1-2h senare (beror lite på hur det ser ut tidsmässigt samt vad jag tränat).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar