söndag 21 oktober 2012

Planering är A & O?

Skulle kunna skriva en helt uppsats till ursäker varför jag inte innan gjort det jag denna höst ser ut att tillslut lyckas genomföra, denna deff är präglad av planering och i vissa fall nästan i sjukliga mängder?

Här lämnas inte mycket till slumpen och idag fixades det således en del i köket för att ha "all" mat klar för veckan som kommer...






Dagens mästerverk i köket inkasserade:
  • 1kg "ungspannkaka"
  • 1kg kycklingfiléer

Sedan så togs laxfiléer, ris med sås och en tacopaj m.m. fram från frysen. Fick även en halv sats "dietbröd" kvar från igår = jag behöver inte stå vid spisen mer än nödvändigt i kommande vecka! :)

Kan alltså inte komma med ursäkten "jag har inte tid att äta bra mat idag"!

Ps. När jag fryser in allt så är lådorna såklart tydligt uppmärkta så man slipper fundera på vad det är i! OCD+deff ftw? Ds.
"There is a thin line between genius and insanity"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar