lördag 20 oktober 2012

Dagens träning

Ja, blev två pass idag. Tanken var först att jag skulle gymmat med två polare men då det blev framskjutet och jag hungrig som en varg drog jag till mitt gamla hederliga gym och körde ett renodlat discopass i min ensamhet innan det vankades middag!


Pass 159 - Disco

Bänkpress
10x20 kg
10x30 kg
5x40 kg
3x60 kg

1x70 kg
1x75 kg
1x80 kg
0x85 kg - rövlyft
0x85 kg - fail

3x5x60 kg

Superset 1

Pec-deck flyes
5x10x40 kg

Pushdown brett
5x10x60 kg

Superset 2

Facepulls
5x10x40 kg

Bänkdips
5x10xkv

Superset 3

Bröstpress i maskin
5x5x50 kg

Arm extension i maskin
5x5x50 kg

Kommentar:
Fick för mig att jag skulle prova något jag aldrig lyckats med, alltså bänka mer än min kroppsvikt. Dessvärre fail på alla plan, blev för ivrig på första försöket så lyfte röven och på försök nr 2 fick jag rulla för tog ja... stopp så att säga :P

Komiskt att jag gymmat i över 3år och fortfarande helt värdelös i bänk, trots rätt mycket tekniktips. Gäller förvisso samtliga push-övningar så får väl helt enkelt leva med det eller är det mina gorillarmar jag ska skylla på? Nåja, jag är inte bitter för pumpen var brutal och fick fram x antal nya ådror främst runt axeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar