tisdag 30 oktober 2012

Dagens kost





  • Preworkoutmeal: Kvarg, Cheerios havre, Funlight & lite kanel.
  • Före & Efter träning: 30g malto + 10g bcaa & 10g bcaa.
  • Postworkoutmeal 1: Chili con carne, wook & rostat bröd med färskost.
  • Postworkoutmeal 2: Rågflingegröt med sylt, yoghurt med müsli och en kopp te.

500g Milbona kvarg 0,5%
30g Cheerios Havre
30g Carbo FX (malto)
20g Xpand FX (BCAA)
497g Chili con carne (hot+)
335g Wokblandning
193g Pågen Kneipp
100g Soft cheese 0,2%
100g Rågflingor (AXAs)
500g Mild Lättyoghurt 0,5%
25g Frebaco Bran Flakes Müsli
62g Jordgubbssylt lågkalori

Totalt:
2348 kcal
186g protein
307g kolhydrater
31g fett

Kommentar:
Blev onödigt lågt fettintag idag, vilket kommer kompenseras med rikligt med fett imorrn, så är smällar man får ta ibland när man leangainar ;)

Var för övrigt mycket trevlig att få äta lite bröd, men inte direkt något jag skulle rekommendera en deffare att äta dagligen (i någon större mängd) pga den ganska dåliga mättnad per kcal!

Ätfönstret blev mellan ca kl 15.10-20.40 idag igen!

4 kommentarer:

  1. Jag har sett att du använder Milbona Kvarg till mycket. (ex. Gröt och kvarg / cheerious blandingar)

    Tar du detta naturellt eller blandar du alltid i fun-light först för att få bättre smak + inte lika klibbig konsistens?

    Äter själv Milbona till frukost varje morgon i princip med då är fun light ett krav. Går inte att få i sig det utan, inte heller med enbart lite bär som smaksättning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovars, går åt säkert i snitt 250g/dag under en deff av denna gudagåva! ;)

      Jag äter det aldrig direkt ur burken, pga att jag aldrig funnit en anledning! Men utspädd med vatten duger "lite bär" för mig, men i 9 fall av 10 är det funlight, smaksatt gröt eller tex som "kebabsås" jag äter min kvarg med/som :)

      Radera
    2. Okej Okej!

      Förresten, tänkte på chili con carne, det har jag aldrig tillagat! Kör du på någorlunda likt ett "vanligt" recept eller modifierar du det mycket?

      Vad ligger det på för kcal / 100g? Enligt Shapeup har dom en som ligger på ~85kcal / 100g. Stämmer det ungefär överens med din också?

      Radera
    3. Den jag åt igår kommer från detta recept:
      http://quattrojimmy.blogspot.se/2012/09/chili-con-carne.html

      Hurvida detta är vanligt eller ej får du själv avgöra, är ju duktigt försvenskat iaf och tänkte väl framöver göra en riktig chilu både utan bönor och nötfärs ;)

      Denna har följande per 100 gram:
      88,6 kcal
      8g protein
      6,8g kolhydrater
      2,7g fett

      Så shapeup är nog inte helt ute och cyklar med sina 85kcal/100g. Vad jag gör som kanske inte alla andra gör är att försöka minimera fettet och istället "öka" kolhydraterna pga att jag kör leangains och vill kunna äta detta på träningsdagar ;)

      Chili con carne är för övrigt bra mat i alla lägen, vare sig det är lite mer fett eller ej enligt mig... MUMS!

      Radera