måndag 15 oktober 2012

Viktresan del 2

Känner att det är en hög tid för en fortsättnuing av del 1, som ni hittar här!


2011-01-01

Det var då jag påbörjade min första deff, vägandes 105 kg efter en julhelg med kanske lite väl mycket mat och sprit!

Nu i efterhand kan jag skratta åt mig kopiöst dåliga upplägg. Jag hade nämligen fått för mig att jag skulle äta omkring 1600-1800 kcal (om jag minns rätt) på träningsdagarna och ännu mindre på vilodagarna.

Resultatet av detta var helt sjuka cravings på helgerna och kan ärligt talat säga att jag mådde piss och åt ikapp rätt friskt på helgerna, där min största bov var den flytande vuxendrickan!

2011-01-30

Redan i januari skrev jag historia, med 98,5 kg jag var alltså under 100 kg! Men att tappa 7kg på en månad är inte direkt hälsosamt och ska nästan vara glad att jag fick rejäla käppar i hjulet, då jag råkade ut för en olycka som egentligen borde ha resultaterat i min död.

Det blev ett litet deff-stopp, då jag låg i soffan i 4-5 veckor under april-maj, utan att vara i skick för ett gymbesök!

Men sen drog jag igång igen på allvar...




2011-07-27

... och jag lyckades slutföra min första sk deff. Resultatet jag hade uppnått var över förväntan och att få väga under 90 kg (87,7 kg var årslägsta) var magiskt!

Jag klev av deffen och återgick till något jag skulle kalla kaos!?



Jag varvade löpning och några gymbesök med en klassisk semester i svensk manér, vi pratar skräpmat i kopiösa mängder och alldeles för mycket alkohol!

2011-08-30

Semestern var slut och jag klockande in på imponernade 96 kg, jag hade alltså förstört över 6 månaders deff på mindre än en månad!?

Ja, detta var första gången jag gjorde detta misstag med dessvärre inte det sista (fortsättning följer).


Jag hittade tillbaka till träningen så smått och började även äta bättre, vilket gav positivt resultat på vågen!


2011-11-02

Här vägde jag faktiskt fortfarande ungefär samma, snittvikten låg omkring 95 kg men jag drog igång en lite "mini-deff" iform av en liten utmaning mot en tjej.


Detta resultaerade faktiskt i att det trillade av lite fett, men om ni kollar grafen så ser ni vilka sjuka svägningar det är på vågen att leva på det sättet som jag då gjorde!


Hur som helst så tog året slut och det kan summeras med bilden nedan!


2012-01-01

Vid detta datum vägde jag exakt 91,1 kg, vilket alltså innebär att jag under 2011 tappade 14 kg vilket är helt otroligt bra! Framförallt rätt så intressant att jag rent visuellt inte skiljer så mycket i mått, vilekt då innebär att jag faktiskt fått dit lite extra muskelvikt på kroppen!

Frågan är, hade jag lärt mig tillräckligt för att 2012 får till en sån där beach-form dom flesta så gärna vill ha när semestern tittar in?

Fortsättning följer!

Ps. Titta gärna på etiketten "viktresan" för mer inspiration, motivation eller kanske rentav bara intressant läsning Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar