fredag 12 oktober 2012

Fredagsmys?

Ja, alla har väl sin defintion på det och för mig är det numera med tänket "ju hårdare jag tränat desto mer gott blir det på tallrikarna i soffan till kvällen"!

Så dagens fredagsmys kommer bestå av mitt tyngsta marklyftspass på flera månader och sen hem och ställe sig i köket innan jag kastar mig i soffan och njuter!


Låter som en rätt bra deal enligt mig åtminstone!?

Har slängt ut en livlina, som kan innebära att jag bjuder min käre syster på en tacogratäng gjort på Carbzones pasta, då hon i gengäld tänkt bjuda mig på en paj gjord på pistagenötter och tranbär, hur gott låter inte det!?

Nu är det dock inte spikat, då hon eventuellt ska vara social med sina (tjej)kompisar. Hoppas väl dock på att jag har turen på min sida. Men det hindrar inte mig, eftersom jag ändå måste äta!

Kom då att tänka på min antagligen mest lyckade hemmagjorda pizza (ja alltså inge lowcarb) jag någonsin gjort, där jag toppade den med ryggbiff och kebabsås. Så om inte syrran kommer på besök (ska göra en pasta-tacogratäng isf) så blir det detta till middag




Sen när jag ändå måste till affären ska jag passa på att köpa det som antagligen är min värsta dietära akilleshäla, det är det där förbannade lösgodiset!


Vad är då skillnaden nu och då? Ja enkelt förklarat så vet jag vad detta gör med min kropp och sedan har jag som ni vid kvällens rapport kommer se en plan!

Anledningen till att valet faller på lösgodis är att jag enligt mig själv faktiskt bevisade att jag kan dricka alkohol utan att gå bersärk på allt jag kom över, så nu borde jag psykiskt vara redo att faktiskt kunna njuta av guds gåva till oss gottegrisar!?

Fredagsmyset sluter dock inte här, blir så klart film i soffan och jag har smidigt en plan på en grym "dessert" som ska ätas oavsett om det blir paj eller ej ikväll! :)


Hoppas ni får en trevlig fredagkväll och såklart en helt underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar