fredag 19 oktober 2012

Fredagsmys?

Att deffa och gå på en sk "diet" och varje helg bli påmind om dessa ting:
  • Pizza, hamburgare eller annat trevlig "skräpmat"
  • Öl, vin, cider, sprit...
  • Godis, chips och annat gott

Är egentligen inget som helst problem för mig, numera. Mer än att punkt nr 2 är något jag inte bör ha kontakt med allt för ofta, pga flera anledningar mer än att det är kontraproduktivt för min träning.

Här handlar det alltså om karaktär, viljetstyrka eller vad du nu vill kalla det.

Så vad unnar jag mig då denna fredag?



Det är här den här periodiskafastan verkligen är ett hemligt vapen. För igår bokade jag ett bord på O'learys då jag lyckats få napp på sällskap, där jag tänkte i vanlig ordning äta denna fina burgare, helt utan att behöva fundera på om jag kan/får göra det trots deff!

När vi ätit oss "mätta", så blir det hem till mig för lite film i soffan.


Tänkt väl svänga ihop något trevlig variant av "junk bowl" för att fylla ut dom sista kalorierna jag har kvar att äta. För dumt att inte gå "all-in" smakmässigt om man nu ändå ska äta vad dom flesta kallar onyttigt? Just nu är jag galet sugen på risgrynsgröt, så lutar åt att jag kokar en laddning till ikväll, men har även glass i frysen och obegränsat med snabba kolhydrater i skafferiet så bara fantsin som stoppar mig ikväll!

Vad notan slutar på, får dagens gympass avgöra! 

Jag tänker alltså så här:
  • Ju hårdare jag tränar/tränat desto mer gott får jag äta.

Är väl en ganska bra deal? Nu åt jag en rejäl näve godis igår så det är jag inte så sugen på, men förra fredagen så unnade jag mig en påse lösgodis + en proteinbar efter 20 min HIIT på löpbandet. Där har vi en av hemligheterna bakom min än så länge ganska lyckade deff...

Tänk efter före! ;)

Hur brukar och hur kommer kvällens fredagsmys se ut för er!?


Trevlig fredag på er allesammans!

2 kommentarer:

  1. Nu blev jag peppad! satt just och funderade på vad jag skulle äta för "gott" ikväll.. så de blir träna jävligt hårt, äta jävligt gott ikväll : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hoppas det enbart är positiv pepp då så du inte går och sätter i dig 5hg lösgodis efter att ha kört x antal timmar på gymmet ;)

      Skämt o sido, se till att njuta av det du äter så spelar det ingen roll om det skulle bli lite för "mycket"!

      Du får gärna dela med dig av din "ätardagar", om jag nu inte hittar den på instagram senare ikväll ;)

      Radera