tisdag 30 oktober 2012

Dagens träning


Idag hade jag förmånen att ha en träningspartner och inte vem som helst utan har sån tur att Rosie är i min håla ett par veckor så tog första bästa chans jag fick att avverka vårat första (av många?) pass då marklyft även stod på hennes schema!

Pass 163 - Marklyft

Marklyft
10x40 kg
10x50 kg
10x65 kg

5x80 kg
5x90 kg
15x100 kg

WOD

Pull-ups
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
- Körde till fail sen negativa för att komma upp i rätt antal från typ 3 till 6:e setet!

Ball slams
10x10x10 kg

Crunches Döden-style
5x30

Kommentar:
Som planerat körde jag lite lugnt på marken efter känningar i ryggen, för var långt ifrån fail på sista setet men kände att greppet gav vika!

Sen var första gången jag kom i kontakt med WOD och CrossFit och hatkärlek vid första ögonkastet?


För detta blev resultatet på sista setet, valken gav vika och min barnrumpehud är borta! Tacken för att man är mogen och inte kör till fail på marken? *suck*


Är lite vågad och bjuder på en actionbild jag tog i smyg (?) när det var dags för maxning @ 100 kg! Turligt nog ryckte jag upp samma vikt några gånger fler! *phew*

Bra och intensivt pass, precis som jag gillar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar