onsdag 17 oktober 2012

Vilodag

är något jag har allt för sällan. Men vilodag för mig innebär dock inte att jag prompt måste ligga på sofflocket, utan handlar mer om att inte gå till gymmet eller dra ut i löpspåret eller göra annat pulshöjande och istället passa på göra lite "nytta" både för kropp och själ!



Så denna vilodag började med att jag direkt efter jobbet tog en sväng förbi Lidl och införskaffade mig lite kvarg och yoghurt då jag inte längre kan köpa en månadsranson då den hinner bli gammal. Hann även med att hämta upp mit paket, som var ett bakdäck till min cross, vilket innebär att jag måste kränga på eländet = jobbigt!



Väl hemma satt jag inte still länge, fixade disk och lite annat och såg att klockan inte alls var mycket och vädret ute var ju kanon. Så på med lite bra musik och ut på en promenad. Tror slutnotan blev drygt 6km för var ute i 50-55min och jag går sällan långsamt!


Tar utmaningen med Emmy på fullaste allvar, så idag blev det 5 set planka á 1min med 30s vila! Blev nästan svett så var tydligen jobbigt!?


Som middag "nummer 1" fick förra veckans carbzone-pastagratäng tjänstgöra som bukfylla, smakade faktiskt riktigt bra denna gång och passade på att njuta av The Walking Dead som nyligen dragit igång igen!

Utöver ett varmt bad, soffligning, rehab för vaderna och onödigt mycket te i strupen gjorde jag ett tappert försök till något som man minst sagt kan kalla pannkaka i köket. Sällan jag misslyckas, men denna gång gick det käpprätt åt helvete (sen nästa inlägg av "dagens kost), turligt nog smakade det precis så bra som jag hade hoppats så det estetiska  får bli bättre nästa gång!

Ja, så här kan en vilodag se ut för mig...

2 kommentarer:

  1. Vi har haft två helt olika vilodagar. :) Fast ändå inte riktigt. Jag har ju myspromenerat en sväng. Bara för att inte bli tokig på kuppen!

    Ha en go kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, alla sett är bra utom dom dåliga?

      Tack, detsamma!

      Radera