onsdag 10 oktober 2012

Vilodag

Med tanke på hur hårt jag piskade mina ben igår, så är det inte konstigt att det gjorde ont mest överallt så en VILODAG var på sin plats!

Vilodag behöver dock inte betyda ligga på soffan (sk aktiv vila), utan inget gym och ingen löpning är min "deal" med mig själv ;)





Idag utnyttjade jag nog gränserna till max för resultat blev en timmes promenad tur och retur till ICA Maxi som ligger ett par kilometer hemifrån, samtidigt som jag passade på att ta en omväg genom skogen!

Sedan har jag fått den briljjanta idén att försöka bli bra på plankan, då jag inte kunde låta bli efter att ha läst detta inlägg av Emmy.
- Blev 4set á 1min med 30s vila, var rätt så jobbigt men har rätt mycket mer att ge!.

Sedan har det lagats mat lite seriösare än  normalt och lax till middag var helt okej om det inte vore för att jag fick för mig att prova Carbzones LCHF-pasta, smakade gummi/wellpapp och resterande av påsen kommer användas till nån typ av gratäng eller liknande!

Mellan besöken i köket så har jag hunnit med två avsnitt Breaking Bad, så har legat en del i soffan och då passat på att stretcha lite... för jag är stel så det förslår.

Fick även för mig att prova något jag skulle kalla (ugns)pannkaka i dubbel bemärkelse, blev skitgott så får se om jag kanske ska skriva ut receptet när jag funderat på hur jag egentligen gjorde!





Totalt:
1858 kcal
196g protein
93g kolhydrater
76g fett

Kommentar:
Om man bortser från problemet med att det blev lite lågt kcal-intag (räknade ej i förväg, utan bara åt) så är det ungefär så här en vilodag på leangains bör se ut. "lowcarb" och "moderat fett", för att vara helt optimal så borde jag ligga något högre på fettet men vi pratar 10g så känns som det kvittar!

Ätfönstret blev rätt hyggligt, för blev kl. 14.10-20.50 och middagen åts runt 18.30 så har faktiskt inte ens tänkt på mat i den bemärkelse att jag behövt stoppa något i munnen och det brukar ofta vara problem med att INTE träna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar