lördag 27 oktober 2012

Dagens kost

Har gått i maten tecken, närmare bestämt en sk kontrollerad ätardag med målet att hoppas på en lyckad refeed. Återstår att vad effekten blir av detta mer än att jag tar tillbaka det galna vikttappet jag råkade ut för imorse!




  • "sludgebowl": 1L yoghurt, cheerios, müsli & grönt äpple. 1/2 paket lättglass. 2st hemmagjorda proteinbars.
  • 1 pizzakit i form av en capricciosa med mager ost & sallad med kebabsås.
  • "junkbowl": 1st paket glass, 500g kvarg, 1dl cheerios, 1dl müsli + torkad tranbär & x msk flytande honung, lite kanel och en proteinbar som dipp-pinne!
  • Sen lite aminosyror för har även tränat idag ;)

Totalt: (höftat = felmarginal +- 200 kcal?)
4000 kcal
300g protein
450g kolhydrater
100g fett

Kommentar:
Ätfönster blev väl mellan 13-21 så höll väl mig inom periodisk fasta, men kändes inte riktigt som att det var något jag funderade över speciellt mycket!

Väger jag inte 2kg mer imorrnbitti vs imorse så har min kropp gjort uppror på allvar, så ska bli intressant om detta ger önskad effekt. Jag har alltså inte ätit så här utan att tänka efter INNAN!

2 kommentarer:

  1. Gillar ändå att du planerat din ätardag, mitt största misstag med ätardagar har just varit att jag inte tänkt något innat, då spårar skiten ur totalt o jag får i mig 4000 kcal fast med på tok för lite protein och alldeles för mke mättade fetter och snabba kolhydrater.

    Idag ska vi till en brazilansk grill restaurang i sydney för en all you can eat buffé med 20 sorters kötträtter! Proteinintaget på denna cheatday kommer bli awesome ;).

    Först lite knäböj bänkpress och chins dock!

    Kötta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte annat än säga att jag gjort det misstaget du pratar om så många gånger att jag slutat räknat. Men i slutfasen på denna deff krävs det planering, så därav en kontrollerad ätardag ;) (okontrollerad kan sluta på allt mellan 6000-10000 kcal för mig)

      Man kan ju faktiskt äta gott och samtidigt få galet bra mättnad utan att spåra ur kcal-mässigt!

      Ätardagar med 500g+ lösgodis är det slut på med andra ord!

      Hehe, fyfan... det låter som drömmen hoppas det smakade och att proteinet satte sig på benmusklerna ;)

      Radera