söndag 28 oktober 2012

Morgon stund har guld i mund?

Om det inte hade varit för vintertid på klockan så hade jag nästan sovit ut ordentligt imorse men icke sa nicke!

Efter lite slappande i soffan framför datorn blev det...

Matlagning inför veckan

Kan inte annat än älska denna pannkaka, så larvigt enkelt och sjukt gott!



I fredags hade jag plockat fram lite saker från frysen, så blev även...






Resultatet blev 6 "måltider":
  • 1kg protein-ugnspannkaka med smak av vanilj och citron (utgick ifrån detta recept)
  • Stark "tacogryta" på 550g nötfärs.
  • 500g fläskfilé i Creme Fraiche och gräddsås
  • 1 portion ris till en av fläskfilé-lådorna

Tog även fram en chili con carne, ostkaka och en pastagratäng från frysen, sen skrev jag ihop...

Kostplanering för kommande vecka

  • Måndag: Ostkaka + kvarg, Fläskfilé m. sås + ris & Proteinpannkaka.
  • Tisdag: Kvarg + cheerios, Chili con carne + rostat bröd, Rågflingegröt + yoghurt.
  • Onsdag: Kvarg + müsli, Omelett med tacofyllning & Proteinpannkaka.
  • Torsdag: Ostkaka + kvarg, Fläskfilé m. sås + pasta, Rågflingegröt + kvarg.
  • Fredag: Ledig från jobbet Pastagratäng sen fritt = leangainssmörgåstårta? Burgare? Pizza? Cheesecake?
  • Utöver detta dricks maltodextrin och aminosyror omkring träningen och x antal äpplen till tex gröten!

Förbannat skönt att inte behöva fundera på matlagningen och antagligen skiter sig planen men maten står i kylskåpet så kan inte komma med ursäkten att jag inte hade tid åtminstone!

Vilodag

Söndag innebar vilodag från gymmet, men söndag innebär även för mig något som numera är stående i mitt schema...



Fortgjort Yoga Kraft
Tid: 25 min 
Förbränning: 137 kcal

Fortgjort Yoga Puls
Tid: 25 min 
Förbränning: 137 kcal 

Kommentar:
Var (eller ÄR!) galet stel från fredagen- och lördagens träning så var välbehövligt!

Söndagsmiddag

I det närmaste varje söndag är det samling av närmaste sörjande i familjen hemma hos min far och hans fru. Frugan har lämnat över huvudansvaret till mig gällande matlagning då hon jobbar, på menyn står det Per mobergs cognac- viltfärsbiffar!


Vilket innebär att jag måste laga ännu mera mat och dessutom försöka följa ett recept, återkommer med rapport om det blev ätbart eller ej ;) Recept hittar ni för övrigt här!

Hur ser era söndagar normalt ut? Är det sofflocket eller likt mig "fullt ös" som gäller?

4 kommentarer:

  1. Det beror helt på hur mitt jobbschema ser jag ut. Jobbar jag helg blir alltid träning på söndagarna, ibland i stan och ibland på jobbet. Är jag ledig brukar jag försöka ta söndagen som en vilodag med sovmorgon, brunch och kanske någon promenad. Har jag dock jobbat mycket/varit upptagen i början av veckan kan det bli att jag "måste" träna på lediga söndagar också. Ingen röd tråd alltså ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, har man inget "fast" jobbschema så förstår jag att det kan bli lite olika. Låter som planering i din vardag kan tänkas vara ännu viktigare än för mig då jag alltid jobbar samma dagar och samma tider :)

      Radera
    2. Jag har alltid varit en planeringsråtta och listskrivare, gillar liksom att leva "strikt". Sedan jag började jobba har det om möjligt blivit ännu striktare, finns väldigt få utrymmen för utsvävningar. Fickkalendern är min bästa vän ;)

      Radera
    3. Hehe, vi låter ganska lika på detta plan (och många andra). Tycker det är förbaskat skönt att ha "allt" klappat och klart!

      För då kan man istället fokusera på att tex utföra arbetsuppgifter eller gymövningarna på ett så effektivt sätt som möjligt snarare än att stå och klia sig i huvudet och undra vafan man nu ska ta sig till :P

      Sen kostmässigt älskar jag som bekant att laga mat, men banne mig skönt att slippa göra det varje dag och istället kunna njuta av sina goda mat ;)

      Radera