onsdag 24 juli 2013

Dagens kost

kl. 15.00
100g Småcitrus clementiner mandariner tangeriner satsumas
180g Päron

kl. 17.00
30g Malto-Flex Pure
10g BCAA XX (Body Sience)
600mg koffein

- 15 km löpning
50g Malto-Flex Pure

kl. 18.40
10g BCAA XX (Body Sience)
42g Russin


kl. 19.40
250g Laxfilé
300g Ostsås, hemmagjord
250g Wokgrönsaker (ICA Basic)
465g Pasta kokt u salt


kl. 20.50
1000g Mild Lättyoghurt 0,5%
250g Hallon frysta
65g Ägg rått
100g Äggvita
50g Rökt skinka gris fett 3%
5g Olivolja
200g Morots-lantbröd (hembakt)

2g Anabolic ZMA, kapslar

Totalt:
3308 kcal
197g protein
439g kolhydrater
71g fett

Kommentar:
Har påbörjat ett frys- & kylrensningsprojekt innan det bär av mot utlandssemestern så hittade faktiskt mitt hembakta morots-lantbröd på yoghurt och det smakade nästan bättre än jag kunde minnas så slipper slänga sista frallan!

4 kommentarer:

  1. Nu blev jag sugen på laxpasta! Blir nog det ikväll, får ringa hem till sambon och be honom tina några filébitar :D Ostsås lät gott, men jag tror att jag kommer att köra på svamp... Mmm... *konstant hungrig*
    Sv: Jag måste äta överkokta ägg, ju råare desto mer illa smakar det samt luktar, hua! :P Men nu kan jag nog snart äta äggen helt utan kaviar känns det som, ett grymt stort framsteg för lilla mig som brukar må illa av lukten av kokta ägg! Ja, precis, både ägg och lax är ju gamla fettklassiker som alla alltid tjatar om. Haha. För i tiden åt jag ju lax flera gånger i veckan och det är jag väl snart uppe i igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, så du har inte fått nog av fisk alltså ;)

      Haha okej, det är så det förehåller sig... men då är det helt okej att "överkoka" äggen om det nu innebär att du faktiskt kan äta dom :)

      Är väl helt klart bra livsmedel att ha i sin vardagliga kost, åtminstone ägg kan man ju med lätthet äta dagligen men lax är väl knappast ett måste men nångång då och då är ju bra om man vill få i sig sk bra fetter :)

      Radera
  2. Vart blir utlandsresan?

    SvaraRadera