söndag 14 juli 2013

Efter deff del 7 - Dags att kugga upp!

När min syster fick höra att jag hade köpt mig en cykel...


Så blev hon minst sagt orolig, då hon såklart inte alls tycker att jag ska träna mer eller framförallt handlar det om rädslan för att jag ska försvinna bort pga att jag tidigare endast ätit 1-2 måltider per dag!



Men som ni ser så har jag påbörjat en rejäl ökning av energiintaget (läs kolhydrater) och det har faktiskt inneburit att jag lagt "warrior-diet"-upplägget på hyllan när det kommer till näringstajmningen.

Enkla anledning är att det ej är kul att äta 4000 kcal på kvällen för skulle då behöva äta 500-750g lösgodis varje kväll för att detta skulle bli möjligt!




Första dagarna fick jag verkligen kämpa för att hinna äta i takt jag förbrännde energin, så då slank det ner godis/skräp! 


Men nu har jag köpt hem lite trevliga energikällor som kan ligga och vänta på mig alt. följa med i ryggsäcken om jag ska iväg på någon långtur med cykeln! (jag gör normalt alltid egen risgrynsgröt men en på tub är smidig att ta med sig i ryggsäcken!)

Nu håller jag på att summera veckan och en "veckorapport" kommer som vanligt imorrn, måndag och där kommer jag delge fler tankar om vad jag numera kommer behöva äta gällande kcalmängd dagarna/veckorna jag kommer använda cykeln, gymmet & löparskorna i en symbios utan att något blir uppenbart lidande!

4 kommentarer:

  1. har läst om 'efter din deff'...

    fattar att du ökade kaloriintaget direkt till det du gör av med uppskattningsvis i träning..

    detta utan att svullna upp av vätska eller gå upp i vikt.

    är detta för att du ökade träningsintensiteten?

    lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, tanken var att på 3-4 veckor successivt öka mitt kcalintag för att hitta min balans. Blev väl inte exakt så, men tanken med "reverse dieting" är främst att inte tappa formen och det lyckades jag bra med...

      Trappade alltså inte upp träningsvolymen nämvärt för den var redan hög under deffen!

      Radera
    2. Lite mer ingående detaljer hittar du ibland annat detta inlägg

      http://quattrojimmy.blogspot.se/2013/07/efter-deff-del-9-week-4-is-done.html

      Radera
    3. jag har också skruvat upp träningen i mängd..men jag tror jag kommer öka intesíteten när jag börjar äta mer...
      äter nu 1500 kcal per dag och tränar vissa dagar över 900 kcal (löpträning och lång rask promenad)samt ligger på 15 timmar träning i veckan...hade inte mycket att jobba bort så jag kör hårt i två veckor..bara helgen kvar nu...

      ska läsa det inlägget..tack! och grattis till dina framgångar! :)

      Radera