fredag 26 juli 2013

Dagens träning

När jag fick se temperaturen ute när jag satte mig i bilen på väg hem från jobbet blev jag väldigt osugen på löpning och funderade då på om det inte var dags för mitt första "intensiva" pass på cykeln som fått vila nästan hela veckan.


Men eftersom jag har "utegångsförbud" och har en inställningstid på 60min på jobbet pga jour/beredskap fick jag snitsla en bana runt stadskärnan och detta bjöd på 2 driftingsmoves/stoppsladdar och en antal flygturer över hål/trottoarkanter så kommer ej göras om anytime soon!


Utöver att det är idiotiskt att cykla så här "fort" i stan bland andra trafikanter så insåg jag även att jag faktiskt trots allt kan få upp på pulsen på cykeln, men spontant tror jag nog 60min i detta tempo inte är några som helst problem med vettig uppladdning och en hinderfri väg...


Så ska bli spännande att prova att ge allt vad jag har på öppen landsväg nästan gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar