lördag 6 juli 2013

Dagens kost

Dagen-efter-rapport...


Lunch: 1L Granatäppleyoghurt, 5dl flingor, 2-3dl bär m.m.





Middag: Quesadillas fyllda med mangochutneyfärskost & skinka, salsa m. limesaft m.m., tacosås & vitköksdipp. (slänger ev. upp recept på detta under dagen)


Efterrätt: 0,5L glass, 300g keso 3,5%, 2-3 dl flingor, bär & fruktsallad.

Efterrätt 2: Kvarg & wheyprotein + 100g godis.



Efterrätt 3: Ett par "whiskey & cola" och ett par glas rosévin på krogen!

Skulle jag gissa landade dagen som helhet omkring...

4200 kcal
240g protein
450g kolhydrater
70g fett
85g alkohol

Kommentar:
Tänkte först avsluta kvällen med en Ben & Jerrysglass men gjorde en avvägning mellan andra "sug" och valde att "leva livet" och joina min blivande svåger och mina kusiner, vilket slutade med att jag tog med en flaska bourbon och sen blev det rosé på krogen...

Jag blev dock inte mer än "salongs" så än en gång lyckades jag dricka med måtta så no harm done, så att säga!

Kcalmässigt blev det kanske lite i överkant, men jag hade en del tillgodo efter nästan 5 mils cykling på fastande mage på förmiddagen innan "lunchen"!

4 kommentarer:

  1. Bra val! minska headern, den nya är snygg men för stor (kanske bara för mig?)

    /tage

    SvaraRadera
  2. För stor som i bara "onödigt" hög så den tar upp hela skärmen?

    För funkar i Chrome på min 17"'s (1920x1200) laptop och 60" (1920x1080) TV...

    SvaraRadera
  3. Kanske bara för mig dåra..

    /tage

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har nu även provat i Firefox på laptopen och ser OK ut (den är ju dock rätt hög om man har låg upplösning). Tittade även i mobilen på "via webversion" i chrome (androidlur) och såg bra ut, dock saknas det en kant på bilden om man kör mobilversionen av bloggen via webläsarnen...

      Så här ser det för övrigt ut via datorn:
      https://dl.dropboxusercontent.com/u/640925/blogg/header2.jpg

      Om du ser något fel på bilden ovan får du gärna förklara, för vill ju att sidan ska vara snygg/funktionsdugliga för alla! ;)

      Radera