måndag 15 juli 2013

Efter deff del 8 - Week #2 is DONE!

Det är alltså idag 2 veckor sen jag slutade deffa (läs mer här) och har sen dess applicerat en skräddarsydd variant av det som inom "kostsvängen" kallas reverse dieting!


Resultatet av detta ser ni ovan, vilket på pappret ser ut som att jag fortfarande deffar eller kanske rentav börjat deffat hårdare?


Ja så är nästan fallet, för jag har ökat min kcalförbränning en hel del men har som ni även kan se ökat mitt energiintag!

Under deffen: 2650 kcal/dag
Vecka 26: 2800 kcal/dag (+150)
Vecka 27: 3200 kcal/dag (+400)
Vecka 28: 3580 kcal/dag (+380)


Fokus ligger på kolhydrater och mer kommer det bli framöver för med denna trend så ser det ut som att jag utan större problem kan äta 500 kcal/dag dagarna jag tränar om jag kommer hålla denna träningsvolym!

Finns dock en del osäkra parametrar som gör att det är svårt att veta exakt hur jag ligger till:

  • Börjat cykla (köpt en räser)
  • Slutat med kreatin
  • Slutat äta "warriordiet"-stuket (äter alltså ej enbart kvällstid numera)
  • m.m.


Så känns som denna vecka (#3) är den som kommer visa hur det verkligen står till för min återhämtning och energinivå är inte av denna värld så jag lider absolut INTE av mitt nuvarande energiintag kontra aktivitetsnivå men självfallet borde det enbart bli bättre ju mer jag äter!


Visuellt vet jag inte riktigt om jag tycker något hänt, men kollar jag på måttbandet så ser jag tex -2cm runt dom numera bortblåsta kärlekshandtagen och vågen är vissa dagar rekordlåg så nu har jag inget behov av att minska något på den fronten utan kan tryggt börja äta ännu mera!

Initialt var tanken att ha en 4 veckors "reverse dieting"-period men kanske rentav är så att detta är sista veckan, men det återstår att se hur det utspelar sig.

På lördag kommer jag åtminstone inte ens vara i närheten av att sköta kosten för då blir det en heldag av spritmarinering och god mat!

2 kommentarer:

  1. Grymt att det fungerar så bra! :) Hoppas att allt är bra med dig i övrigt. Hoppla hej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, något ska man väl ha lärt sig efter över 4,5 års tragglande? :D

      Jovars, livet leker... tackar som frågar :)

      Radera