måndag 8 juli 2013

Dagens kost


kl. 16.30: 1/2 påse Ahlgrens bilar + 400mg koffein.

kl. 17.00: 10g bcaa + 200mg koffein.

- 80 min styrketräning!

kl. 18.20: 10g bcaa, 1 påse bublizz + 200mg koffein.

- 18 km cykling!


kl. 19.50: Good Life proteinbars, morötter & äpplen.

- 18 km cykling!


kl. 21.30: Canneloni, grönsaker & ostmackor.


kl. 22.15: Min enkla ugnspannkaka toppat med karamelliserade kaneläpplen och jordgubbsylt + 5g Omega-3.

Totalt:
3620 kcal
204g protein
530g kolhydrater
70g fett

Kommentar:
Med tanke på att jag kl 11.00 på jobbet bestämde mig för att tacka ja till cykelturen efter gymmet trots att jag endast hade godis och aminosryror i ryggsäcken och en matlåda med canelloni framtigen ur frysenn hemma visar detta på hur man faktiskt kan få ihop det om man har lite koll på det här med kosten...

Sen fick jag inse mina begränsningar och satte stopp vid 3600 kcal trots att jag borde ätit ytterligare 400-600 kcal (via kolhydrater), men bra nära opti i min värld även om ätfönstret blev väldigt udda!

6 kommentarer:

  1. Spontantiet när den är som bäst :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sannerligen, det får göras om.. fast då inte spontant utan gärna med lite bättre framförhållning eller iaf på en gymfri dag ;)

      Radera
  2. Haha, vilken jäkla kostdag alltså! Börja med koffein och godis kl 17 :P Det måste jag testa någon gång! ;) Hoppas att cykelturen gick bra! (eller det kanske kommer i ett tidigare eller senare inlägg) Tjolahopp!
    Sv: Haha, tack! :D Du har blivit så bra på att ge mig komplimanger :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, passade dig bara för kommer bli ett jävla tryck så se till att ha ett tungt pass inplanerat på gymmet strax efter och inte ett avdelningsmötep på jobbet :P

      Detta är ju lite av en utstickare gällande näringstajmningen, men detta kommer mer eller mindre avspegla mina träningsdagar framöver faktiskt :)

      Hehe, kanske slutar med ryggdunkningarna snart så passa på att njuta ;)

      Radera
  3. Ahlgrens hmm glukosbaserat??? Spelar knappast roll om ej:) 80min gympass.Kör du lång vila mellan setten eller är det jag som håller sjukt högt tempo?
    80min är 3pass för mej:)


    mvh Halvar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spelar roll och roll, beror ju lite på hur "opti" man vill vara. Att jag råkar älska skumgodis (som generellt har en hög andel glukos) är knappast en nackdel när man trycker onödigt mycket godis oavsett om glykogendepåerna är tomma/fulla :D

      Om du kollar mitt upplägg inser du varför mina pass tid, men 80min är inkl. uppvärmning på ca 10min också...

      http://quattrojimmy.blogspot.se/2013/07/rpt-reverse-pyramid-training.html

      Radera