onsdag 10 juli 2013

Smaktest: Ben & Jerry's #8

Söndagen den 30 juni gick jag bersärk på ICA och köpte på mig ett gäng Ben & Jerrys... 


Och sen jag avslutade deffen den söndagen har jag ätit ett par stycke och i söndags åt jag en för mig ny smak så dags att säga vad jag tyckte om denna...


"Vanilla Ice Cream with a Chocolate Cookie Swirl, Double Chocolate Cookies & Chocolate Chip Cookies"

Ben & Jerry: Clever Cookies

Detta är en av årets nya smaker och jag gillar kakor, så att valet för på denna när jag bunkrade upp med glass var ganska självklart!

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna glass. Men kakbitarna var stora och bra i konsistens, som helt klart var över förväntan men tyvärr blir glassen i helhet är ganska anonym, så det är mer som "vilken glass som helst" med goda tillbehör.

Den är alltså inte på något sätt äcklig, men inte så god som jag hade förväntat mig!

Smakbetyg: 3,5 av 5

Detta är en glass som inte vär värd sin prislapp, trots att den är god. Men ska jag betala så här dyrt för en glassburk kan tar jag hellre någon annan smak från deras serie eller på någon "glassbar"!

Spontant så tror jag att ni som inte gillar chokladbomber till glassar skulle gilla betydligt bättre än mig, för brukar högst sällan välja vaniljglass om något annat erbjuds!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar