söndag 7 juli 2013

Dagens kost

Då typ halva familjen ej var hemma idag (förrän senare på kvällen) så blev det för andra söndagen irad ingen officiell söndagsmiddag och när syrran + sambo dessutom var vrålbakis och åt den sedvanliga bakfyllepizzan fick jag svänga ihop en middag på egen hand...



Middag: rallarhalva med färskost toppat med sallad, 180g räkor, 1 ägg, dillcremefraiche + 1 rallarhalva med samma setup med krätstjärtar istället för räkor.


Efterrätt: 1L jordgubbar och 2 dl mjölk.


Kvällsfika: 500ml Ben & Jerrys.


Kvällsmål: Hallon, jordgubbs & vaniljproteinfluff (1dl whey-, 1dl caseinproteinpulver, 250g frysta hallon & 3dl mjölk m.m.).

Cirka:
3200 kcal
200g protein
300g kolhydrater
115g fett

Kommentar:
Hade redan bokat in att jag skulle äta en Ben & Jerrys så redan där var kostdagen "körd", men tycker jag fick ihop det rätt så bra ändå men så här ska jag inte äta varje vilodag för tanken är faktiskt -10E% och inte +20 som detta nu blev!

Maten åts typ mellan kl 17-21.30 så lite mer "normalt" mot igår då jag bröt fastan tidigt och dessutom valde att dricka alkohol på kvällen!

Fick idag för mig att köpa hem lite mörkt bröd (rallarhalvor), utöver en av favoriterna bland lantbröden och inte helt otippat smakade det inte alls lika gott som jag kunde minnas det var sist jag åt det, så tack gode gud för att mina smaklökar inte blivit permanent deffskadade!

Slank för övrigt ner några tuc-kex och 1 ½ äpple hemma hos syrran mitt på dagen men väljer att exkludera detta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar