tisdag 9 juli 2013

Dagens kost

kl. 17.10: 10g bcaa, 50g malto + 600mg koffein.

- Löpning!

kl. 18.50: 10g bcaa.



kl. 19.40: Ugnsmackor på lantbröd med ketchup, skinka, champinjoner, ost och en het salsa.



kl. 21.00: Chokladproteingröt med risppuffar, Svartvinbärsyoghurt med bär och flingor & färskostmackor med gurka, tomat & morötter + 5g Omega-3.

10g Xpand FX (BCAA)
50g Carbo FX (malto)
10g Xpand FX (BCAA)
310g Lantbröd Havssalt (skogaholm)
100g Felix Ketchup m. Stevia
80g Rökt skinka gris fett 3% 
100g Ost hårdost fett 17% 
150g Champinjoner konserv u lag
130g Gurka
50g Lök gul röd
120g Tomat
1000g Mild Lättyoghurt 0,5%
100g Bärmix, fryst (ICA Basic)
50g Special flingor/flakes, naturell (ICA's)
100g Havregryn (ICAs)
20g Casein FX
100g Äggvita
20g Rispuffar u tillsatt socker
85g Rågbröd typ rallarhalvor fullkorn fibrer ca 9% 
30g Philadelphia Light 12%
100g Tomat
50g Smörgåsgurka
200g Morot
5g Omega-3, kapslar
2g Anabolic ZMA, kapslar

Totalt:
3226 kcal
200g protein
442g kolhydrater
58g fett

Kommentar:
Blir inte så mycket bättre sett till kcalmängd och fördelning av kalorierna...

Men gjorde ett otaktiskt val att förlägga största måltiden sist och som man kan se på bilden och listan på livsmedel så blev det en hel del mat (och för att vara exakt nästan exak 50E% av dagens kcal) och mättade väldigt bra så blev en lång sittning!

Ps. Har fortfarande lite svårt att släppa defftänket kring hur jag äter, för istället för gröt finns det betydligt enklare livsmedel att få ner som inte nödvändigtvis betyder "skräpmat", men en halv limpa till middag vägde väl upp en del för det mättade katastrofalt dåligt trots kcal likt en kebabpizza! Ds.

2 kommentarer:

  1. Jaha, nu satte du igång ett ugnsmackesug hos mig... :P
    Sv: What, dutta runt? Hahaha. Vi duttade inte! Vi körde hårt och brutalt och fick hjärtklappning och snurr i bollen och stönade och stånkande! Dutta runt... ;) Hahaha. Nä, men förstår vad du menar och jag håller med dig i vanliga fall, men ville testa något nytt! Mina bendödarpass brukar ju annars innehåller endast squats och split squats och tja, det räcker om man gör tillräckligt många/tungt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha opsi, hoppas du inte kommer få fler cravings inom kort pga mig för då blir jag väl snart mordhotad :P

      Hehe, smaken är som baken men du vet ju vad jag menar. Kan dock vara trevligt att köra många övningar om man verkligen vill få med alla vinklar på musklerna men jag som bara är nyfiken på styrka undviker ju detta i största möjliga mån...

      Just ben brukar ju dessutom ta slut rätt så fort om man kör lågreps och tungt :P

      Radera