söndag 6 januari 2013

Dagens kost á la Söndagsmiddag!

Söndag är dagen då vi i familjen (av dom som kan) samlas hemma hos min far med fru & tillhörande barn...

Idag var frun i huset på jobbet hela dagen så då var det jag som fick äran att stå för matlagningen. På menyn var det redan förbokat att det skulle göras köttfärslimpa, "smörslungad" persiljepotatis, brunsås & tillbehör så jag kom till ett ganska så dukat bord men hade så klart fria händer på kryddning och tog utsvängarna lite. Det var inte mitt påhitt att använda "färskt" bröd, men måste säga att det var minst lika bra som ströbröd!








Min käre far fixade desserten, som blev glass. Dock hade jag tagit med mig en burk B&J-glass redan så jag satt egoistiskt och mumsade på denna, även om jag inte kunde låta bli att provsmaka på syrrans mycket goda hemmagjord chokladsås!

Mitt matintag idag då?





Pre-dinner-snack blev 500g kvarg eller rättare sagt kesella, köpte tyvärr Arlas då all annan kvarg var slut på ICA. Ogillar denna kvarg, men med tranbär, sötningsmedel och kanel gick det ner!

Middagen bestod av ett stycke backning, men sen var jag faktiskt mätt och belåten!

Valet på smak av Ben & Jerrys blev denna gång cookie dough, pga att jag inte hade ätit den på typ minst ett år så ville se om smaklökarna hade bra minne eller ej!

Väl hemma så stoppade jag i mig 2 äpplen som sjöng på sista versen, så sitter nu i soffan helt klart mätt och belåten!

Totalt:
2900 kcal
145g protein
315g kolhydrater
115g fett

Kommentar:
Siffrorna är bara uppskattning, därav dom jämna fina siffrorna! Kan ev tänkas vara lite väl tilltaget, för känns inte som 2900 kcal i magen, men ska samtidigt egentligen inte äta mer än 2600 kcal om jag ska följa "leangain-upplägget" (har inte rört mig mer än 2,7km till fots idag) så får väl säga att jag ligger inom ramarna för det!

Nu blev det väldigt lite protein idag, vilket jag var fullt medveten om så därav att jag åt 500g kvarg innan söndagsmiddagen, med vad gör det om 100 år?

Ätfönster blev nog mellan 15.30-19.00 så ganska normalt trots att det är en helgdag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar