fredag 11 januari 2013

Dagens kost






  • Laxlasange á la jimmy, broccoli och riskakor med philadelphiaost.
  • Timjan- och vitlökspotatisterrin, kycklingfilé marinerad i paprika- & cashewnötpesto och sedan inlindad i serrano skinka följt av en ugnsstekning, hemmavevad "chilibea" och sedan lite stekta grönsaker. (blev 
  • Skål 1: Glass, müsli, cheerios, rispuffar, marshmallows, varma hallon + lite kanel.
  • Skål 2: Glass, rispuffar & bärmix.

Eftersom dagens mat ätits i mitt kök så har jag en skaplig uppfattning om vad jag ätit, för blev bara lite bottenskrap kvar av något som normalt räcker till 4 personer, så mitt middagssällskap var alltså en fullvuxen karl som dock inte åt riktigt lika mycket som mig (han fick dock cheesecake till efterrätt) ;)

Totalt:
3900 kcal
240g protein
370g kolhydrater
145g fett

Kommentar:
Obra att äta så mycket flytande fett för då får kolhydratintaget lida, men vad gör det om 100 år?

Ätfönster blev för övrigt mellan typ kl. 16.15-21.00 idag så ganska så "normalt" trots att jag både tränade på förmiddan och dessutom var helt ledig från jobbet!

Kcalmässigt känns det kanske inte helt åt helvete, men har trots allt lite "på helgen äter jag vad jag vill"-tänk nu när det trots allt är bulk, rätt svårt att överäta i absurdum när man äter 2 måltider per dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar