tisdag 15 januari 2013

Vilodag


För ett par månader sen så kunde jag inte hålla mig borta från gymmet...

... och i skrivande stund har jag haft 4 vilodagar senaste veckan! Who knew?

Har helt enkelt bokat in vila på samma sätt som träning och verkar som jag lyckats ställa om skallen helt! För nu är jag inte rastlös och heller inte så att jag går och tror att jag ska bli fet över en natt bara för att jag inte tränar varje dag utan kan nästa känna hur musklerna växer och knakar!


Vad har jag gjort ikväll då?

Ja inte mycket nytta mer än en promenad till affären för var tvungen att posta ett brev (går tydligen köpa 1st 12kr's nuförtiden, så ofta skickar jag brev!) och när jag ändå var ute så gick jag ett varv runt mitt kvarter. Väl hemma ställde jag mig i köket och fixade kvällens mat som hamnar i facket "simple is best", för den skötte sig själv i ugnen!

Undertiden så kunde jag inte låta bli att prova lite planka, efter att ha läst om Emmys sk plankutmaning! Resultatet blev 4 set, där första tiden blev 2min & 20s och skrapade totalt ihop 8min med varierat resultat och längd på setvilan!

Om ni har bra syn så kan ni nästan gissa er till vad det är jag sitter och läser om i soffan, genom att kolla på bilden ovan! Jag har nämligen letat lite recept på något nytt som ska tillagas i helgen och min käre syster nämnde en maträtt i helgen som var som fick mig nyfiken och har nu kollat in ett bra recept som jag nog faktiskt rentav tänker följa till punkt och prickat! (vet nu troligen varför du gör världens godaste potatismos för komiskt nog är det en exakt kopia på denna del av receptet)

Nåja...

Laddat batterienna? - CHECK!

Taggad inför morgondagens gympass? - CHECK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar