lördag 5 januari 2013

Dagens kost











Före träning (kl 13-ish?) blev det 10g bcaa, 5g kreatin och 600mg koffein och efter 10g bcaa.

Idag sattes ribban högt på både föväntningarna samt mina kunskaper i köket. På dagens meny stod nämligen följande middag: Hemmagjort Hamburgebröd á la Spotted  Pig, hemmavevad stark hamburgedressing, rökiga burgare på finmald nötfärs toppade med cheddarost och jalapenos! Behöver nog inte säga så mycket om dess smak mer än att det är det bästa jag ätit i hamburgeväg under mitt relativt korta liv och kommer tycka att Olearys burgare smakar donken-mat framöver!

Sen bar det av ut urskogen för film hos "nyblivna" gympartnern Emil (faktiskt han som är en av orsakerna till att jag började gymma, då vi körde tillsammans på F&S tiden och känt honom i över 20år!). Det ni ser i min famn är mitt survivalkit och självfallet var vanliga ostkakan i modell liten slut så fick ta "light-varianten" men vägde upp detta med ett paket glass och lite lösgodis!

Om man bortser från att filmen var skitkass så blev det en lyckad kväll :)

Totalt:
3143 kcal
177g protein
382g kolhydrater
92g fett

Kommentar:
Nu är dessa siffror ej huggna i sten, men jag har skaplig koll på vad jag äter vare sig jag räknar det jag äter med våg eller ej, för vill inte äta för LITE på träningsdagarna. Hade tänkt dra i mig klyftpotatis till burgarna, vilket jag ser nu hade behövts för att få upp kolhydraterna lite men en dag utan planerad kost som blir så här bra är ju aldrig fel för var 100% njutningsfaktor på det som stoppades i kakhålet vill jag lova er ;)

Ätfönster idag blev mellan typ kl 17-20, om man går på bartolls linje att aminisyror ej bryter fastan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar