torsdag 24 januari 2013

Vilodag

Vilodag as usual på torsdagar och tänkte jag skulle vara smart och storhandla dagen innan löning, men döm av min förvåning när affären var fullproppad med fler som tänkte som jag. Är inte januari månaden då folk har sämst med pengar?


Fyndhörnan från kvällens storhandling: En rätt gedigen uppsättning för att lyckas med två skaplig cheesecakes? Kändes lite småsjukt att köpa 4x300g philadelphiaost, 1 platta ägg, 2dl cremefraiche och 3dl gräddfil som "vätska" för att kunna baka 2 "tårtor"! :-D



Denna underbara skapelse är så sjukt omständig/avancerad att man hade ett vattenbad i ugnen för att fukta den? Har aldrig varit med om något liknande och måtte den bara smaka bra!

För kaka nummer uno som syns ovan ska jag bjuda min kollegor på! Smeten var inte långt ifrån så god att jag åt upp hela skiten = kommer göra den och äta bara som den är... dra mig baklänges säger jag bara!


Det blev total kaos i köket för inte nog med det så hade jag ju kommit på den brilljanta idén att jag skulle äta ugnspannaka och även baka en annan variant av cheesecake. Ja, tiden räckte inte till så blir cheesecakebakning imorrn med!

Phew, helt slut nu och behöva pusta ut lite i soffan innan det blir sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar