söndag 27 januari 2013

Mer mat åt folket?


Jag är ju inte direkt förvånad över vad temat på mina födelsedagspresenter var igår när jag hade bjudit hem släkten på fika, för temat var snartlikt på julafton och jag har nu mycket bra och för mig helt nya redskap som kommer att komma till nytta... var så säker! Så tack alla :)



Någon som tycker jag borde slänga upp recept på dessa skapelser? Det är alltså chokladtårtan och den onödigt omständiga americkanska cheesecaken jag bjöd på igår. Dom är INTE kalorisnåla utan rentav sjukligt onyttiga om det nu är andelen kolhydrater och fett som definierar onyttigheten i ett livsmedel...

Sen idag är det ju söndag, vilket innebär söndagsmiddag och jag fick i förmiddas ett sms av frun i huset "Hej! Det finns ett rådjursben/lår och rådjursadel..."

Så verkar som jag får fatta kökskniven och jag såg inga riktlinjer för vad jag får tillaga med detta och eftersom jag inte ens visste hur dessa styckbitar ser ut fick jag googla lite recept och insåg att det finns potential till rätt galna tilltåg i köket idag...


För inte kan man väl göra något helt vanligt säker/enkelt recept? Nej, dom ska bannemig få smaka på den medicin dom skrivit ut till mig! :)


Sist men inte minst, idag fick denna blogg över 40 000 sidvisningar... GALET!? 


Detta innebär alltså 10 000 visningar senaste månaden, så får tacka så mycket för att ni faktiskt tar er tid att läsa här! :)

3 kommentarer:

  1. Gratulerar till antalet bloggläsare! =)

    Alla GODA recept bör läggas upp tycker jag, kanon att få tips godsaker vare sig det är nyttigt/onyttigt! =D
    Och dina bilder här illustrerar verk som ser kanongoda ut! =P
    Har du tid får du gärna publicera din rådjursgryta också! Vi har inget rådjur hemma men som du skriver kan man ju alltid testa med fransyska, grytor är GOTT! =)

    @LAURINJACOB

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Hehe, får väl försöka summera det jag bakat/tillagat på senaste och försöka föra in dom här...

      Men viltgrytan har jag inte något recept på, jag gjorde helt på känn. Men har en fransyska i kylen och viltfond kvar från gårdagen, så ska nog försöka mig på en "favorit i repris" och då föra in lite mer noggrant hur jag gick tillväga vid tillagningen ;)

      Radera
  2. Låter kanon det! Ser framemot att testa några av dom! =) Viltgrytan ser ju fenomenalt god ut! =P

    SvaraRadera