söndag 6 januari 2013

Vilodag med bakning & söndagsmiddag

Idag är det en riktig vilodag ur träningsaspekten, vilket minst sagt är välbehövligt efter en ganska tuff vecka! Men det betyder dock inte att jag ligger på soffan och inväntar måndagen, utan idag har jag gnuggat geniknölarna ordentligt!

Efter gårdagens hamburgebrödsbak hade jag ett 3/4 paket jäst kvar och bestämde mig för att göra något av det innan det blir gammalt!

Igår tog jag oskulden gällande baka bröd, så har verkligen ingen koll på vad som är ett "grundrecept" men googlade lite och hittade en ganska tydlig trend på förhållandet av jäst, vätska & mjöl så med mina 40g jäst och det som fanns i skafferiet...


... blev resultatet ett matigt bröd som troligen även passar bra till hamburgare med tanke på att jag toppade med sesamfrö, återkommer med recept så fort jag provätit detta ;)

Temat idag blir nog för övrigt köket, trots att jag knappt kommer behöva göra någon mat till kommande vecka. Det vankas nämligen söndagsmiddag i vanlig ordning och jag står i köket när frun i huset jobbar!

På kvällens meny blir det redig husmans, så håll utkik ikväll för lär mest troligt dokumenteras i vanlig ordning ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar