torsdag 10 januari 2013

Vilodag nr 2

Japp, har faktiskt redan lyckats inkassera två dagar denna vecka utan någon typ av fysiskt träning. Men idag har jag verkligen fått mina fiskar varma på annat håll!


Väl hemma från jobbet, så firades den nyblivna helgen (har beredskapsledigt/permis imorrn!!) med att göra en redig inköpslista för jag ska göra en smörgåstårta till min syster och inte nog med det så har jag utmanat mig själv att göra två för mig HELT nya maträtter.


Nu är det väl en halvsanning, för morgondagens middagsbjudning är delvis ett ganska säkert kort men kolhydratkällan som gömmer sig under bakplåtspapper och 4L yoghurt är för mig obeträdd mark i köket! :P Ska bli spännande och se vad jag och middagsgästen säger om påhittet och vad jag själv kommer tycka om maträtt nummer två som är 110% helt nytt för mig (mer om det imorrn)!


Lite senare än planerat så blev min käre syster tillslut redo för en sväng till affären, och ...



Detta är fynden jag gjorde. Så nu bör jag stå mig i åtminstone 2 veckor (köpte yoghurtransonen åtminstone). Sista bilden är ingredienserna som ska ätas i form av ett delvis helt nytt "recept" på smörgåstårta jag svängt ihop så ska bli kul att se vad alla tycker för är en fusion av klassisk svensk smörgåstårta med en hel del nya inslag som jag personligen aldrig provat i denna "maträtt"!

Nej, nu är det dags att varva ner för imorrn ska jag mäta upp hur många kilo ister jag lagt på kroppen under 2 månaders bulk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar