tisdag 29 januari 2013

Vilodag

Sen jag började schemalägga mina vilodag så känns det nästan helt naturligt att inte träna, sen att jag lider av en förbannat ihålla träningsvärk gör det knappt ens tänkbart att ta sig till gymmet för att tjuvträna...


Så idag passade jag på att slå på stort, där jag började med ett besök på banken för att samla lite vuxenpoäng. Några poäng inkasserades men kvarstår lite små detaljer innan jag kan lägga mig på rygg och vänta på att bli gammal!


Hann även med en sväng till elgiganten som inte hade en elvisp med stativ så långt ögat kunde nå så kom på den brilljanta iden att vi har en av europas största vitvaruhus-kedjor i stan så där inkförskaffade jag mig en elvisp som faktiskt funkade ypperligt för redan hunnit provköra den!

Kunde dessutom inte låta bli att ta en sväng förbi Intersport, där jag köpte mig ett par sneakers jag provade i helgen när jag gjorde stan osäker med syrran... som tydligen tyckte jag skulle köpa dessa då mina trotjänare gjort sitt för 1-2 år sen :P (så hoppas du vågar gå på stan med mig nu när jag ser ut som folk?)


Avslutade kvällen med att tillaga min livs första Shepherds Pie och fattar inte varför jag aldrig gjort det tidigare, för var ju helt sjukt gott!? Sen blev det soffhäng och lite mer mat och ja, nu är det snart dags att slänga sig i sängen!

Phew... tufft med vilodagar för man hittar ju på så mycket hyss då! ;)

2 kommentarer:

  1. Du gav inte dina läsare lång tid för att rekommendera elvisp ;-)

    Kan inflika att jag också har den PHILIPS-elvispen, och att jag är väldigt nöjd med den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, blev ett (eller ja två) regelrätt impulsköp för var inte alls tänkt att köpa en idag men blev så sur när Elgiganten i stan inte ens har skyltex med stativ så man får se dom innan man köper dom...

      Låter lovande :)

      Radera