lördag 19 januari 2013

Dagens kost

OBS! Detta är en efterkonstruktion!






Bröt fastan med stil? En risotto på 1400 kcal sen en halv bigpack med lättglass + keso & ett par riskakor med skinkost!

Sen gick vi på det flytande, men bjöds även på grekisk (?) sallad så utöver 2 (?) flaskor vin och 3 starköl åt jag en del sallad, bröd & chips på 25-års festen som var 15m hemifrån mig!

Det var en mycket trevlig kväll, om än lite kort för mig mot ursprungsplanen men var nog lika bra det!?

Totalt:
Error! (tappade 1kg @ morgonvikten lördag vs söndag)

Ps. Igår försökte jag mig på en fusion av mitt gamla liv med det nya och resultanten av detta blev en tidig hemgång med busskörning modell gustavsberg! Har åkt denna buss 4 ggr på 15 år pga alkohol, varav 2 skett senast 6 mån så bara inse att jag ej kan blanda mitt gamla med mitt nya liv och tro att dessa ska bli en homgent fungerande lösning! 

Nej, jag tänker inte säga "ska aldrig mer dricka" för det är ett löfte jag ändå ej kan hålla, det blir dock enligt samma plan som jag haft sen min semester i somras! Ds.

2 kommentarer:

  1. Hur gör du din risotto? Den såg förbannat god ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, typiskt du tvunget blev nyfiken på just den rätt jag lagt minst kärlek i på senaste halvåret...

      Dessa ingredienser:
      https://dl.dropbox.com/u/640925/2013-01-19%2015.25.58.jpg

      + wokgrönsaker i en och samma panna på enklast möjliga vis. Kokakde alltså riset "rare" i separat kastrull och lät koka i pannan med såsen tills det var färdigt (är väl kanske inte en regelrätt risotto, men typ). Kryddade med lite chili flakes, svartpeppar, vitpeppar, salt och cayenne om jag minns rätt.

      Ägget glömde jag knäcka ner i pannan, så kastade ner 250g keso istället!

      Radera