tisdag 8 januari 2013

Vilodag?

Lyckades klämma in en riktig vilodag i söndags för första gången på ganska länge, men idag tog jag igen för det för vilken vilodag...

För den började med att jag fick vänta typ 25min på bussen för att få åka hem, vilket innebär att den kom samma tid som nästa buss går... jippie?

Nåja, hem kom jag och hade ändå ingen tid att passa mer än liggsåret i soffan...

För inte gjort mycket nytta rent fysiskt denna kväll, mer än några korta och snabba stretchövningar!


Jag har däremot lagat lite mat, där detta blev resultatet och även kokat potatis till imorrn, men det sköter sig ju mer eller mindre självt så klassas knappast som ansträngande i min värld! Passade även på att plocka ur en matlåda med Beouf Bourgnignon som ska ätas imorrn! :)


Undertiden fläskpannkakan stod i ugnen och gottade till sig blev det ett varmt bad och en kopp te! (jag har numera en vattentät smartphone så måste ju testa gränserna)


Sen blev det ryggläge med matorgie á la periodiskfasta till ett avsnitt av The Mentalist.



Sen blev det lite planering av mat framöver, för jag måste ju vara kreativ i köket också? Ska som det ser ut troligen göra smörgåstårta till min systers födelsedagsfika så passade även på att kolla lite intressanta varianter på topping (fyllningen har jag redan egna idéer på).

Ja vilodag med stil? Kanske, kanske inte. Men skönt att inte ens reflektera över att jag inte varit på gymmet förrän nu när jag skriver detta inlägg! Men imorrn, då jävlar då är det dags att svettas igen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar