söndag 13 januari 2013

Dagens kost






Söndagsmiddagen skulle varit tjälknöl, men jag gråter knappast över att pappas ungerska fru gjorde ja... är det deras nationalrätt? Ungersk gulasch med nybakat rosenbröd kunde man utan problem förätit sig på...

Om det inte var för att jag visste att jag stod för efterrätten. Som blev karameliserad brietårta, något som smakade helt galet bra men vet ärligt talat inte hur man ska göra denna för att kunna dela upp i portionsbitar på ett snyggt sätt för hela tårtan rann ut på plåten så fort jag skar isär den med kniven! Fonudue-tårta? :-D

Bild nummer tre var som tur var inte bara mina, utan smakade endast ett par skedar för hemma väntade en (protein)sludgebowl för att åtminstone se till att få i sig lite protein en av dessa dagarna under helgen!

Spekulativa siffror, men borde se ut ungefär så här...

Totalt:
2900 kcal
170g protein
230g kolhydrater
140g fett

Kommentar:
Ätfönster blev väl runt kl. 15.45-19.30-tiden?

Känns nästan som att jag överskattat mitt intag idag, för känns inte alls som jag ätit så mycket fett även om efterätten var en riktigt fettbomb, men bättre gissning än så här blir det inte så får duga! För fan inte lätt att bulka på ett kontrollerat vis när man är bortbjuden stup i kvarten, utan bara gilla läget och äta det som bjuds! 

Lär ju inte bli så mycket bättre nästa helg då jag ska på sponken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar