söndag 13 januari 2013

Matlagning, planering & söndagsmiddag!

Lite sjukt, men knappt lagat något storkok på över en månad och när jag kollade genom frysen idag så fanns det ju faktiskt rätt många lådor kvar...



Men bestämde mig i torsdags för att jag skulle laga lite mat i helgen och kan nu i skrivande stund hitta addera följande i kyl & frys:

  • 4 portioner Laxlasagne (redan ätit upp en)
  • 4 portioner Köttfärssås

Så med dessa nya rätter till förfoganden klurade jag lite på vad jag ville äta, och kom fram till följande...

Maten:

  • Måndag: Hamburgare (middag) + Havregrynsgröt & frallor (kvällsmål)
  • Tisdag: Laxlasagne (middag) + Ugnspannkaka (kvällsmål)
  • Onsdag: Beouf Bourgninon (middag) + Mannagrynsgröt & frallor (kvällsmål)
  • Torsdag: Köttfärsås m. spaghetti (middag) & Rågflingegröt & "landgång" (kvällsmål)
  • Fredag: Nån ny maträtt? Mat på stan känns dock mycket lockande!
  • Lördag: Fritt fram, alkoholintag på kvällen!
  • Söndag: 3 kebabpizzor? Haha näe, vi får se!

Imorrn drar jag igång med nya träningsupplägget, så ser verkligen fram emot denna vecka på alla sätt och vis!

Träningen:

  • Måndag: Marklyft
  • Tisdag: Vilodag
  • Onsdag: Bänk- & militärpress
  • Torsdag: Vilodag
  • Fredag: Knäböj
  • Lördag: Ev. löpning / crossfit
  • Söndag: Vilodag & bakis!

Kommentar:
Som synes så har jag planerat in ett alkoholintag på lördagkvällen (25-års fest), men i övrigt "som planerat"!

Söndagsmiddag

Idag står jag inte vid spisen, utan frun i huset fixar middagen där valet av proteinkälla sägs vara tjälknöl så ska bli intressant, för aldrig ätit detta hemmalagat utan bara på catering/stan eller liknande.


Jag fixar dock efterrätten denna gång och hade tänkt göra en brietårta, så får väl återkomma med rapport om detta påhitt för har ingen aning om hur detta kommer bli. Men brieost är en av dom godaste ostarna jag vet att äta "straight-up" så måste ju bli episkt gott när man kör den i ugnen och självfallet har massa gott uppepå? 

Detta är ju för övrigt nästan en "nyttig" efterrätt, för kommer ju faktiskt innehålla protein men såklart även hutlöst mycket fett och kolhydrater för jag tänkt inte toppa den med kvarg direkt ;)

Hoppas ni får en trevlig söndag och sett till att ha ladda upp batterierna denna helg för att orka med nästa veckas utmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar