måndag 21 januari 2013

Dagens kost

Recept på pb-fest på gymmet?


kl. 16.50: 2 riskakor, 20g flytande honung.
kl. 17.00: 10g bcaa, 30g malto, 5g kreatin + 600 mg koffein.

90 min @ gymmet

kl. 18:30: 10g bcaa


kl. 19.15: Chili con carne, wokgrönsaker, hembakt morots-lantbröd med cream cheese & hårdost + 3 kapslar Omega-3 och 5000 UI D-Vitamin.


kl. 20.15: Ugnspannkaka, vaniljkeso & jordgubbar.

Totalt:
3172 kcal
187g protein
403g kolhydrater
78g fett

Kommentar: 
Ätfönster blev alltså mellan kl. 16.50-20.30, vilket mot normalt innebar att jag bröt fastan cirka en timme senare och stängd ätfönstret ungefär som mormalt.

Trycket jag får av närmare 300 kcal via snabba kolhydrater och 600mg koffein är ej möjligt att beskriva på annat sätt en att jag får ork likt en duracellkanin och ett tryck i kroppen som är på gränsen till otrevligt bra! Nu var detta försök nr 2, sen ett pilottest i fredags och finns nog förbrättringspotential genom lite mer laborationer men ska prova exakt samma upplägg på onsdag för att se om detta var en tillfällighet eller ej!

För övrigt, mitt bröd jag bakade igår var över förväntan när det kommer till smak så lär slänga upp ett recept under veckan! :) 

8 kommentarer:

  1. recept på pannkakan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortfarande nyfiken när du får höra att det är en "highcarb-variant"!?

      Har inte vägt den färdiga produkten, så får isf dra ihop ett recept med ett uppskattat per 100 gram värde aka ni som läsare får tänka lite extra när ni ska dela upp den om ni ej äter som mig :P

      För denna pannkaka äter jag alltid upp hela satsen på direkt ur formen :-D

      Radera
    2. haha ja, jag behöver kolhydrater ;) ser god ut. annars, har du recept på proteinrik och kolhydratsfattigare variant med?:P

      Radera
    3. Insåg att "populära inlägg" ej var inställt på totalt men fixat det nu, så om du tittar nu så kommer du se 3 olika recept där ;)

      Men här hittar du ett antal olika recept:
      http://quattrojimmy.blogspot.se/search/label/Pannkaka

      Men kan som sagt slänga upp det jag åt igår, för det är "lowprotein-highcarb" likt en helt vanlig pannkaka! ;)

      Radera
  2. Ser bra ut Jimmy ;) ska testa din pannkaka idag tror jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul, men vilken av alla varianter blir det? :)

      Radera
  3. haha vi får se. ta och vara på facebook med.. har bättrat mig alltå :P

    SvaraRadera