torsdag 11 april 2013

Dagens kost

kl. 17.00: 400mg koffein.

kl. 17.15: 10g bcaa, 20g malto 5g kreatin + 400mg koffein.

- 10 km löpning!

kl. 18.25: 10g bcaa +20g malto.



kl. 19.40: Vegetarisk tacos med kidneybönor, hemmagjord coleslaw, hårdost, cocktailtomater, färska champinjoner, rödlök, tacosås & hemmagjord vitlökssås + 3 Wasa husman med paprikafärskost & hårdost.



kl. 21.00: Kall "sludgebowl": Davosgröt smaksatt med vanjlj, jordgubbsyoghurt och vaniljkeso + tinade bärade och kanel + 2500 IE Vitamin-D3 & 3g Omega-3.

Totalt:
2672 kcal
195g protein
291g kolhydrater
64g fett

Kommentar:
Dag 4 av den köttfria veckan är avklarad!

Snacka om positiv överraskning nr, ja... "vegetarisk tacos" smakade verkligen mer tacos-likt än jag kunnat ana, men ska inte blandas ihop med köttfärssmak utan just tacos! Att kombinera detta med colewslaw var ett genidrag, även om jag överdoserade dijonsenapen något men vägdes upp bra av det övriga!

Davosgröt är långt ifrån första eller för delen sista gången jag äter det och har börjat hitta rätt smakmässigt nu, är rentav godare än kokad gröt om jag ska vara ärlig!

5 kommentarer:

  1. Hej, intressant blogg :) har kollat lite och funderar på hur du överlever fram till klockan 17 utan mat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Menar du rent praktiskt eller psykiskt? Jag dricker vatten under fastan, mer hjälpmedel än så har jag inte. Sen rent psykiskt så var det LÄNGE sen jag hade problem med hungern, då jag kört periodisk fasta i över 2 år nu så var länge sen jag lärde mig kontrollera hungern!

      Läs mer om det här:
      http://quattrojimmy.blogspot.se/2012/09/deff-med-periodisk-fasta-leangains-del-1.html
      http://quattrojimmy.blogspot.se/2012/10/deff-med-periodisk-fasta-leangains-del-2.html

      Här har du en bra artikel i ämnet Periodisk fasta:
      http://www.styrkelabbet.se/periodisk-fasta/

      Radera
    2. Tack så jättemycket! Det svarar nog frågorna jag funderat på. Mycket bra blogg också! Keep it up :)

      Radera
  2. Mumma till maten och sjukt duktigt jobbat med löpningen!

    SvaraRadera