torsdag 4 april 2013

Önskeinlägg: Slut på idéer!

Har fått totalt hjärnsläpp, idétorka eller kalla det vad ni vill...


Så lämna gärna en kommentar här vad du önskar att jag skriver om, som jag inte redan skrivit om.

Finns en hel del önskeinlägg här och sen har jag så klart skrivit ett par "artiklar" här, så kolla gärna igen dessa för inspiration och för att undvika att önska något som jag redan skrivit om!

Men i övrigt får ni fria händer så vill ni höra om hur ni mest optimalt super på helgerna i kombination med att träna flitigt eller hur man enklast går ned i vikt? Ja, då gör jag mer än gärna det!

Går även utmärkt att önska om något personligt, om det är så att ni nu är nyfikna på mig som individ!

Så hjälp mig nu att fylla den blogg med annat än "dagens kost" och "dagens träning"!

11 kommentarer:

  1. Jag hade gärna velat att du skrev något inlägg om
    -Salt och hur mycket det påverkar vikten dvs. hur mycket vätska som binds.

    - Glykogenlagring, hur fungerar det? Viktpåverkan ?
    Finns det några kalorier som kroppen inte tar upp när man fyller på "glykogenförråden"

    Tack för en mycket intressant och bra blogg. Inte ofta man läser en träningsblogg utan massa "lögner" och bullshit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket intressanta ämnen, dessvärre är jag labingenjgör på ett kärtekniskt laboratorium och inte proffessor i fysiologi eller vafan som nu krävs för att förstås sig på detta ämne :P

      Men ska göra lite efterforskningar och se om jag kan hitta något vettigt att bygga mina vida spekulationer på. För jag har en hel de egna teorier här men vill inte bygga ett inlägg på enbart detta :P

      Tusen tack och kul att du uppskattar bloggen, för mitt syfte är precis det du beskriver så ser ut som att jag iaf lyckats få en nöjd ;)

      Radera
    2. Jag kräver inga referenser på vetenskapliga studier osv. då dessa ändå alltför ofta är vinklade och tolkade efter deras egna önskemål. Jag tycker det att mer intressant att höra din tankar och teorier om dessa ämnen.

      Radera
    3. Om du inte ställer några krav på källor så ska jag absolut kunna komma med något "vettigt", för har som sag en hel del tankar och teorier i ämnet :)

      Radera
  2. Supa och träna med så lite negativ påverkan som möjligt under deff.

    Mvh Blink

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ur wish is my command, den ligger i pipelinen på väg ut nu så titta in senare idag så ska vi se om du gillar vad du får läsa ;)

      Radera
    2. Härligt! Jag har läst alltifrån att en suparkväll förstör halva träningsveckan till att det inte gör mycket skada alls om man planerar sin kost ordentligt under festdagen. Ska bli intressant att läsa och hoppas att du har med lite egna erfarenheter!

      Radera
    3. Och där kom den :-) tack

      Radera
  3. Tjena Jimmy!

    Sjukt grym blogg, motiverande, inspirerande och inget bullshit! :) Testar dina recept allt eftersom, riktigt nice!

    Hade velat höra om ett högt och strikt kaloriunderskott leder till att kroppen binder massa vatten? Om det du går ner i fett binds det i vätska eller hur kroppen reagerar?


    Ha de grymt och kör på!




    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena!

      Superkul att att höra så tusen tack för dom fina orden och hoppas du kommer gilla även de obeprövande bakverken!

      Lite utan för min comfortzone att skriva om något jag egentligen inte har utbildning/djup förståelse om.

      Men däremot ett intressant ämne som jag har många enga teorier om samt samlat "observationer" på så kanske faktiskt kan vara möjligt att få till ett bra inlägg om detta bara jag kan hitta några vettiga källor!

      Radera