lördag 6 april 2013

Köttfri vecka del 2?

Idag har jag minst sagt varit produktiv, för under tiden jag tvättat 4 maskiner i tvättstugan har jag spånat på hur en veckas kost skulle kunna se ut om jag inte får äta något kött.

Det var ju inte direkt det enklaste men efter lite funderingar så fick jag klart för mig vilka maträtter som skulle kunna vara värda att testa.

Så då skrevs det en inköpslista och nedan ser ni några av fynden från dagens shopping!


Hur fan kan jag ha missat att örtsalt finns i en "chili-variant"? Har missbrukat örtsalt i åratal ju, så får än en gång tacka för inspiration/heads-upen av personen som för övrigt är orsaken till några fler av inköpen idag!

Var för övrigt tvungen att ta en 5km lång promenad för att köpa dessa livsmedel (favoritstället ICA Maxi ligger ej centralt) så hoppas jag får användning för dessa inköp och att de dessutom blir goda? :P


Nu var det förvisso inte förgäves denna promenad blev gjord, för var förbannat skönt väder ute (fick slänga av mig jackan på vägen hem) och jag behövde verkligen frisk luft! Fick även lite uppvärmning för mina stackars ben som ska få bekänna färg inom ett par timmar!

2 kommentarer:

  1. Så jäkla intressant och rolig idé med köttfri vecka - ska bli superintreesant att se hur du får ihop makrofördelningen! Det finns ju ändå en hel del bra proteinkällor som är vegetariska men det kräver en helt annan nivå av förberedelse och planering än vanligt men det är ju dina starka sidor så jag är övertygad om att det kommer gå galant!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, så trevligt att du uppskattar även detta påhitt ;)

      Tog mig faktiskt inte så långt tid att få ihop det som jag hade trott, men får tacka diverse fina bloggar för bra tips på vad man laga för mat för att få med sig främst proteinet!

      "Upplägget" kommer under dagen ;)

      Radera