fredag 26 april 2013

Med helgen runt hörnet!

Just nu känns helgen väldigt långt borta, då jag minst sagt har häcken full...

Men passar på att lägga dom sista pusselbitarna på plats nu när jag har chansen att pusta ut eftersom jag aldrig äter lunch på jobbet men "tvingad" att ha lunchrast...

Kan snabbt konstatera att jag kommer få mina fiskar varma när jag stämplar ut och tar helg, för som vanligt påbörjas helgen med fredagsfys (knäböj och viktade chins på gymmet) följt av "fredagsmys" men en ganska så trevlig och "deffvänlig" meny och åskådning av nån schysst film på nya TVn!


Har dock åkt på en galet djuprotad craving för hamburgare och sen jag bakade mitt första hamburgebröd så har jag inte vågat äta vanligt bröd då jag fått för mig att det inte alls kommer smaka lika bra.

Lägg sen till att sist jag åt hamburgare så satte jag i mig 600g mald högrev på 2 dagar så här duger alltså ingen double-up på O'learys!


Botemedlet för detta är ett storbak av hamburgebröd, för att säkra upp denna vårs hamburgeätning! Men då detta tar ett antal timmar får det förläggas på lördagens nöjjeslista...


När jag ändå har mjölet framme tänkte jag göra en ny omgång med pitabröd, för insett att det är ett ganska mångsidigt bröd som är smidigt att ha ligga i frysen. Tänker göra några små justeringar och hoppas då brödet blir precis som jag förväntar mig att ett pitabröd ska vara! (komiskt nog har detta smakat bättre tinat från frysen än färskt från ugnen)


Kommer mest troligt inte sluta där, för lite sugen på att göra en omgång med brownies eller något annat trevligt "opti-bakverk"!


Vila göra man i graven eller vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar