fredag 5 april 2013

Vinnande koncept på fredagsmys?

Den bästa setupen borde väl egentligen vara "tacos-vin-ligga" om man vill vara riktigt svensk, men jag drack tillräckligt med vin under påsken och det sistnämda kräver ju att sällskapet är både av det motsatta könet och dessutom sugen på det...


Nej, bättre att köra på den metod jag gjort mer eller mindre varje fredag sen i somras?

Fredagsfys

Träningschemat är väl mer eller mindre nästan heligt, så fredagar är dedikerade till knäböj & viktade chins om inget oplanerat händer och denna fredag finns det inget hinder till att besöka gymmet!


Återhämtning

Brukar kunna bli en sväng i bastun på gymmet, vilket kanske kan gå åt idag då jag är extra stel mest överallt på grund av löpning!

Men väl hemma är det ladda batterierna som gäller! Kanske fel att kalla det "fredagsmys", eftersom jag är väldigt osugen på att mysa med kvällens middagsgäst!

Men något som däremot är balsam för själen är dessa två ting.

God mat

Har dammsugit diverse receptsidor för inspiration och hittade något som fick mig att hajja till, skaplsen är gjord "upp och ner" mot det normala tillagningsättet och gör det både enklare att tillaga och larvigt enkelt att få det att matcha mitt och middagssällskapets preferens för hur ett "post-workoutmeal" ska se ut!


Så middagen är spikad och det kommer mest troligt smaka precis så gott jag hoppas, för är ju jag som styr spakarna! ;)

Film & snacks!

Efter en snabbtitt i "videobutiken" innan middagen kommer det ligga en bra film och väntar på oss och till det ska man ju ha något att äta på?


Turen i mitt fall är att jag äter "alla" mina kalorier på kvällen och behöver alltså inte sitta och kolla på om nån tar med sig en godispåse eller liknande. Blir nog ett gäng kakor sen någon trevlig skål för att fylla upp dagsbehovet med!


Ja, deffvänligt & trevligt, vad menar kan man önska?

Hur ser erat "fredagmys" ut?

4 kommentarer:

  1. Det låter som en härlig fredag! :) Inte helt olik min faktikt!

    Sv: Precis! Förra deffen hade jag också mest fokus på styrkan, men det blev ändå väldigt mycket cardio också. Jag har börjat träna ben två gånger per vecka så benen är ofta trötta, men det kan hända att jag byter ut ett benpass mot cardio längre fram :)

    Eftersom jag tränar styrka 6 dagar i veckan är det svårt att få till rena cardiodagar ;) Men jag försöker lägga det på olika tidpunkter på dagen så gott det går. Tex cykla på morgonen och träna på eftermiddagen. Och vissa dagar bara styrka eller bara cardio :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, hoppas du fick en trevlig fredag :)

      Okej, då förstår jag ditt "problem" men är ju bra att du åtminstone kan välja att inte köra kardio+styrka samma pass. För morgon+kväll är ju en bra kompromiss! :)

      Valde att under bulken HELT förbjuda kardio på styrkedagarna och dessutom inte köra mer än 60min kardio/vecka och fokusera på att äta bra och låta kroppen återhämta sig och inte helt förvånande kom resultateten därefter ;)

      Radera
  2. Hmm... Jag typ fredagsmyser alla kvällar i veckan, men på lite olika sätt :P Oftast blir det frukt och kvarg eller kvarg med osockrad sylt eller kasein, men även lite chips och lite dipp eller lite grönsaker och lite dipp eller lite... Ja, har inga speciella dagar som är just fredagsmys eller lördagsgodis (för den delen) utan jag gör det lite som jag vill :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som jag hittat en som är mer livsnjutare än mig ;)

      Men helt rätt och jag kör lite samma tänk, eftersom jag inte ens under deff sätter förbud för något.

      Däremot väljer jag att njuta lite extra under helgerna då jag har mer tid till att laga tex god mat. Jobbar och gymmar varje vardag så blir inte så mycket mer än hem och äta sen sova för min del :'(

      Radera