tisdag 9 april 2013

Dagens kost

kl. 17.00: Födelsdagsfika med en bit mandeltårta med marrängbotten.

kl. 18.15: 10g bcaa, 5g kreatin + 600mg koffein.

- 5km löpning!

kl. 18.45: 10g bcaa.



kl. 19.45: Kryddstark Pastagratäng med extra ost & lite ketchup + 2500 IE Vitamin-D3 & 3g Omega-3.


kl. 21.00: Jordgubb- och vaniljmannagrynspudding med hallonproteinfluff.

Totalt:
2654 kcal
200g protein
297g kolhydrater
63g fett

Räknade tårtbiten som 40g malto (hade det redan inmatat), så saknas ett par gram fett (och väldigt lite protein) på totalen mot verkligheten!

Kommentar:
Dag 2 av den köttfria veckan avverkade och rent spontant klarade jag mig idag utan att ens tänka "detta saknade kött" (värre igår med en pizza).

Hade svårt att tro att det skulle gå att få min mannagrynspudding godare samt i bättre konsistens, men detta var en slam dunk båda fronterna (moddade receptet en del) och när jag sedan valde att göra ett opti proteinfluff hade jag kunnat rulla ur soffan av mättnad... helvete vilken volym det blev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar