lördag 13 april 2013

Ordning och reda... pengar på fredag?

Igår upptäckte jag till min förskräckelse att jag faktiskt inte har så bra ordning i mitt "hem" som jag trodde, för blev en akut försäljning av min fälgar till min sen länge skrotade skönhet!


Det komiska är att den näst viktigaste detaljen inte hittades, det som gör att fälgar sitter fast på bilen. Så fick "riva upp" min källare och leta med ljus och lykta. Hittade dock inte denna vinröda systemetpåse jag letade efter.

Turligt nog fick jag fälgarna sålda ändå, så pengar fick jag, men bestämde mig då att idag ska fan förrådet rensas på skit!

Bilden längst ner till höger ska föreställa en efter-bild!

Nu kvarstår fortfarande problemet att mina spacerplattor och bultar inte finns på min adress, men blir en djupdykning i farsgubbens förråd som består av kubikvis med bråte!

Men nu ska jag banne mej njuta lite av att det faktiskt åtminstone enligt veckokalendern är helg, trots att jag faktiskt i skrivande stund är "i" tjänst så pengarna rullar in medans jag sitter i soffan! ;)

2 kommentarer:

  1. Hallå, klanka inne ner på pappas förråd, dom städade där nere här om helgen och golvet syns nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte klankat ner på hans förråd, utan bara konstaterat att det är skapligt med grejjer sett till volym.

      Klättrade mellan högtalare och gud vet vad :P

      Idag verkar pappa dock aktiverat sitt arkivsystem i huvudet för han kom ev. på vart påsen ligger :)

      Radera