tisdag 16 april 2013

Dagens kost

kl. 16.45: 400mg koffein.

kl. 16.55: 10g bcaa, 20g malto & 5g kreatin + 400mg koffein.

- Spinning!

kl. 18.30: 10g bcaa + 20g malto.


kl. 19.40: Extra stark (gräddstuvad) curryrisotto med ugnsgrillad laxfilé och stark kesoröra & wok.



kl. 20.45: Fruktmannagrynsgröt med bärmix och Vanilj- & kanelkvarg med grönt äpple + fibrex.

5g Crea FX (kreatinmonohydrat)
20g Xpand FX (BCAA)
40g Carbo FX (malto)
100g Ris långkornigt okokt
250g Laxfilé
250g Wokgrönsaker (ICA Basic)
125g Milda Mat Extra 4%
250g Keso Mini 1,5%
800g Mellanmjölk 1,5% fett berik med A- och D-vitamin
80g Mannagryn
125g Bärmix, fryst (ICA Basic)
500g Milbona kvarg 0,3%
100g Äpple m skal
5g Fibrex, Finax

Totalt:
2528 kcal
205g protein
277g kolhydrater
59g fett

Kommentar:
Optimal dag mättnadsmässigt. Men igår glömde jag göra min davosgröt, så fick äta torsdagens grötskål så blev lite mer protein och mindre fett än planerat, så ingen fullträff på makros!

4 kommentarer:

  1. Äter du inte något förrän efter fyra? :O Kör du periodisk fasta? :)

    Sv: Jag brukar variera greppet lite för att försöka "mitt" sätt, men hittills märker jag ingen större skillnad mellan olika grepp..

    Får väl köra med en tjockare tröja nästa gång :) Eller kanske förflytta lite fett från låren upp till axlarna kanske? ;)

    Samma här! Får också blåmärken trots att jag bara körde på 35 kg och benen egentligen klarar det dubbla. Frustrerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer bra, mitt "ätfönster" är normalt mellan kl 17-21. Men på träningsdagar så äter jag (som i fast föda) två middagar mellan kl 19.30-21.00, medans jag på vilodagar oftast bryter fastan runt kl 17-tiden med mat istället för en shake med amonisyror och malto! :)

      Okej, men då lutar det åt att du helt enkelt får härda ut eller hitta något knep med nån vaddering/tjockar tröjja!

      Radera
  2. Oooh, nu är jag trött! Såg bilden på mannagrynsgröten och läste samtidigt texten ovanför; CURRY!?! Nu har det slagit slint ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag må ha sjuka böjelser i köket men curry i mannagrynsgröt... Nja, det låter enbart äckligt! :D

      Däremot är ju färgen frän, så lite saffran för att liva upp just färgen skulle ju inte vara helt fel ;)

      Radera