måndag 8 april 2013

Dagens kost

kl. 16.30: 400mg koffein.

kl. 17.00: 10g bcaa, 20g malto 5g kreatin + 400mg koffein.

- Styrketräning!

kl. 18.15: 10g bcaa +20g malto.


kl. 19.45: Kardemumma- & Vanijlhavregrynsgröt med jordgubbar + Kvarg med flingor & jordgubbar + 2500 IE Vitamin-D3 & 3g Omega-3.



kl. 20.45: Pizza (?) med hemmagjord tomatsås, färska champinjoner, cocktailtomater, rödlök och jalapenos toppat med BBQ-sås och en skål med sallad.

Totalt:
2627 kcal
204g protein
275g kolhydrater
67g fett

Kommentar:
Dag 1 av den köttfria veckan är avklarad! :D

Körde omvänd ordning, alltså avsluta med middagen istället för min traditionsenliga grötskålsorgie.

Om man bortser från det faktum att jag var helt galet mätt så får detta anses som en riktigt trevlig dag, trots att det saknades ett dött djur på pizzan!

Ps. Ibland är det bra att man inte läser recepten så noga, för råkade ta fel mått så körde teskedar istället för matskedar på några av måtten i middagen och kunde antagligen inte blivit bättre! Ds.

8 kommentarer:

  1. Märker att du (inte?) kör en separat fettkälla. Hur gör du när du räknar ut fettet du får i dig varje dag? Räknar du ut fettet i t ex kvargen/såserna osv?

    Kör själv nötter som "extern" fettkälla, men tycker det tar upp väldigt stor del av mina dagliga kcal. Skulle gärna byta det mot vanligt käk. Några tips?

    Har förresten testat ett antal av dina recept och tycker du är kanon! Grymt inspirerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag registrerar alla livsmedel i en sk "matdagbok" :)

      Tips, ät vanlig mat? För om du kollar alla mina "dagens kost" så tror jag du ser att jag mer eller mindre äter precis sån mat vem som helst äter, bara det att jag äter allt på 1-2 måltider :P

      Nu vill jag inte äta mer än 70g fett, så väljer alltså inte 40% grädde och heller inte 50g smör i mitt potatismos men hindrar mig alltså inte ifrån att äta potatimos med gräddsås om du hänger med på hur jag tänker?

      Lax är för övrigt en grym fettkälla, som jag själv äter allt för sällan! Annars ägg & ost = gott & bra mättnad :)

      Kul att höra :)

      Radera
  2. Där satt den! Supersnygg pizza :) är den på något sätt dietanpassad? och i så fall hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, tackar! :)

      Pizzabotten är ej baserad på vetemjöl, vatten, olja & jäst. Så svaret är väl, ja. Proteinet i denna maträtt sitter i botten och inte i toppingen! :)

      Hur, det tänkte jag avslöja i slutet av vecka i en lite summering hur jag löst det här med vegetariskt och deff enligt min "diet"! ;)

      Radera
  3. Snygg pizza ;) Det ska bli riktigt spännande att se vad du mer kokar ihop i veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!

      Var livrädd att det skulle smaka mycket kokos om den (har väldigt svårt för denna smak generellt) men den sötman satt perfekt tillsammans med det väldigt starka kryddningen och toppingen i övrigt!

      Hehe, ikväll då jävlar ska jag leka i köket... kommer knappt hinna äta känns det som för allt lagas färskt :)

      Radera
  4. Jag tror inte så många kan gissa sig till vad för sorts mjöl det är i om man inte säger, finns en hel del andra mjöl man kan testa med (hmm, vi som båda gillar gröt känns havregrynsmjöl som ett normalt nästa test :)

    Hehe, vet precis vad du menar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej precis, smaken är ganska så bra maskerad på så vis och har man dessutom en hel del smaker i såsen och toppingen är det ju verkligen inget man ens tänker på.

      Havregrynsmjöl lät intressant, men efter en snabb googling verkar det inte finnas i nån större utsträckning utan något man får göra själv?

      Ska forska lite mer i ämnet, mandelmjöl känns iaf hur som helst som på tok för fet proteinkälla i det här fallet för att jag ska köpa hem det och baka på...

      Radera